10 biztos, hűsítő tipp a kánikulára
Nézzük, hogyan vészelhetők át a nyomasztóan fülledt napok, és mire kell ügyelniük az időseknek és a keringési zavarokkal küszködőknek.

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Kocsis Korinna szupermodell elárulta mindig gyönyörű barna bőrének titkát (x)

Csak úgy versengenek érte az emberek! Hihetetlen, mit építenek a fővárosban (x)

5 kihagyhatatlan film, amit még premier előtt megnézhetsz! (x)

Schell Judit lerántja a leplet a férfi-nő kapcsolat titkairól - Megéri a múltba révedni? (x)

beauty and style

5 divatos kabátfazon, ami karcsúsít, és elfedi a pocakot »

Tüntesd el a mitesszereket egy fogkefével - Gyors és hatásos trükk »

Bundás, meleg szobacsizma házilag, varrás nélkül - Imádni fogod! »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A legtöbb ember szó szerint kikészül, ha nyáron beköszönt az igazi kánikula. Elsősorban az időseknél, valamint a szív- és keringési betegségekben szenvedőknél okozhat egészségügyi problémákat az átlagon felüli hőség. Azok a szabályozómechanizmusok, melyek segítségével a szervezet a túlzott felmelegedés ellen védekezik, idősebb korban nem működnek ugyanolyan hatékonyan.
Ráadásul az idősebb emberek gyakran túl keveset isznak. Nagy hőség idején a bőr véredényei kitágulnak, hogy a szervezet ily módon adhasson le hőt. Ugyanakkor a test belsejében a keringési rendszernek kevesebb vér áll rendelkezésére és egyre nehezebb lesz a szükséges vérnyomást fenntartani. Éppen ezért a nyári forróság az alacsony vérnyomásúak vagy a gyenge vénákkal rendelkezők számára is gyakran keringési rendellenességeket okoz.

Tíz tipp a hűvösebb nyárért

1. Öltözködj lezseren, ruhád anyaga legyen jól szellőző!

A szűken rád feszülő nadrág, blúz vagy szoknya alatt felgyülemlik a meleg. Hordj inkább lengébb, jól szellőző, természetes alapanyagokból, pamutból vagy selyemből készült ruhákat.

2. Ne engedd be a forróságot!

Reggel hét körül a világ még rendben van körülöttünk. A déli országokban élők is így vélekednek, tegyél hát úgy, mint ők. Zárd be az ablaktáblákat, vagy húzd le a reluxát, még mielőtt a napsugarak az üvegen keresztül felforrósítanák a lakást.

3. Csak korán reggel és éjszaka szellőztess!

Ha szellőztetés közben nem akarod, hogy a hőség elárassza a házat, az ablakokat és az erkélyajtókat csak a hűvös reggeli vagy esti órákban nyisd ki. Legjobb, ha ekkor mindjárt huzatot csinálsz.

4. Mesterséges szél

Egy ventillátor nemcsak a hőmérsékletet csökkenti a szobában, mint egy légkondicionáló berendezés, hanem a levegő mozgatásáról is gondoskodik. Ez lehűti a bőrt és a szervezet jobban le tudja adni a hőt.

5. Csuklódat és lábadat gyakrabban merítsd hideg vízbe!

Főleg a csuklón és a lábfejen keresztül hitegetheted a szervezetedet azzal, hogy nincs is olyan elviselhetetlen forróság. A hidegérzet miatt a szervezet szűkíti a vérereket, ezért a vérkeringés fokozódik, és nem érzed magad felforrósodottnak.

6. Könnyen emészthető ételeket fogyassz!

A zsíros ételek tovább időznek a gyomorban és még nagyobb terhet rónak a keringési rendszerre. Utóbbinak pedig úgyis nehéz munkát kell végeznie a tikkasztó napokon. Könnyen emészthető a zöldség, a gyümölcs, a saláták.

7. Igyál sokat!

Aki erősen izzad, sokat kell innia. A szervezet, miközben hűti magát, verejtéket termel és ezáltal rengeteg folyadékot veszít. Ezt a veszteséget pótolni kell. Tehát: inni, inni, inni. Forró napokon akár 3-4 litert is.

8. Az ásványi anyagok pótlása elengedhetetlen

A sok izzadás során nemcsak folyadékot veszít a szervezet, hanem fontos ásványi anyagokat és nyomelemeket is. Egyliternyi verejtékkel három grammot, elsősorban nátriumot, káliumot, magnéziumot, cinket és vasat. Figyelned kell arra, hogy ezt a veszteséget ellensúlyozd. Ideális szomjoltó az almaital, amely almalé és ásványvíz 1:2 arányú keveréke.

9. Kerüld az alkoholfogyasztást!

A kánikula idején elfogyasztott alkohol három okból is kedvezőtlen. Minél melegebb van, annál könnyebben a fejedbe száll. Arra ösztönzi a szervezetet, hogy a bőr vérereit, melyek a hőség miatt már amúgy is elég tágak, még jobban kitágítsa, ezáltal a keringési rendszert megterheli. Ezenkívül előidézi, hogy a veséken keresztül még több víz kerüljön kiválasztásra.

10. Ne erőltesd meg magad!

A könnyű mozgás segít abban, hogy a szervezet a kánikula időszakaihoz gyorsabban alkalmazkodjon. Az alaposan megizzasztó munkát és sporttevékenységet helyezd át a hűvösebb reggeli vagy esti órákra. Aki megteheti, a legmelegebb órákban tartson egy kis sziesztát.

Ha szívesen olvasnál életmódról, egészségről, fogyókúrákról, érdekel a wellness világa, itt az ideje, hogy megvásárold az Ideál Magazin júliusi számát. Ízelítő a tartalomból:

Legyünk lehengerlők!
Elvált szülők és gyerekeik...
Válóperek buktatói
Érzékelési zavarok
A hosszú élet génje
A rendetlenséghez való jog
Hiányos higiéné – otthon
Az agyvérzés felismerése életmentő lehet
Az életmód és a férfiasság

Olvass bele a legfrissebb szám tartalmába:
Ideál Magazin 2007. július »

Blog.hu ajánló