Fejfájás, székrekedés, karikás szemek

A dehidratáltság egyértelmű jelei

Fáradékony vagy, rossz a közérzeted, karikás a szemed? Iszol vajon eleget?

Nyereményjáték

Nyerj közel 160 ezer forint értékű Philips szőrtelenítőt a tartósan sima bőrért! (x)

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világot egy másik szemszögből!

Nyerd meg a Cake Shop megálmodójának mesés receptekkel teli könyvét!

összesen 4 db játék

Ez is érdekelhet

Molnár Piroska igazi maffiavezér - Ilyen, amikor féltő és uralkodó férfibőrbe bújik (x)

Színezüst és -arany körömékszerek, különleges mintákkal 4500 forinttól - Gyönyörű és tartós manikűr 2 perc alatt! (x)

Folyton levert, fáradt vagy? Állandó éhség gyötör? - Candida állhat a háttérben! (x)

Emlékszel még Janikovszky Éva meséire? Most együtt élvezhetitek a gyerekeddel (x)

Ezek a színek pezsdítik fel a tavaszi-nyári szezont - Mutatjuk a legújabb sminktrendeket! (x)

beauty and style

Tölts fel egy képet, és az app megmondja, hogy fogsz megöregedni »

Így sminkeld az ajkaidat, hogy teltebbnek tűnjenek - Pofonegyszerű! »

Vidéki lagzi: 9 apróság, amit szerezz be a rusztikus hangulathoz! »

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Úton-útfélen azt hallod, hogy több folyadékot kellene fogyasztanod, hogy szép maradjon a bőröd, elkerüld a narancsbőrt, eltold a ráncok kialakulásának idejét, és a lehető legtovább fiatal maradj.

Valahogy mégis olyan nehéz betartani, hogy gyakran kortyolgass egy kis vizet a nap folyamán, és meglegyen estére a literekben mérhető, kitűzött cél. Pedig a külsőségeknél jóval fontosabb szerepe is van a megfelelő folyadékbevitelnek. Alapvetően határozza meg a szervezeted működését.

Mi is a dehidratáció?

Kiszáradás veszélye akkor lép fel, ha nem pótolod megfelelő mennyiségben az elvesztett folyadékot. Fokozott kockázatot jelent a nagy nyári meleg, a sportolás, az izzadás általi nagyobb mennyiségű folyadékvesztés, illetve a túlzott alkoholfogyasztás és hasmenéssel vagy hányással járó betegségek. Enyhébb dehidratációt egész egyszerűen folyadékbevitellel orvosolhatsz, súlyosabb esetben az orvos infúziót ír elő, amit kórházban kötnek be.

Fejfájás - vagy másnap

Főként nyáron kell figyelned arra, hogy ne várd meg minden alkalommal a szomjúságérzet kialakulását, mert olyankor már lecsökken a szükséges folyadék mennyisége a szervezetben. Van, akinél gyakran előfordul, hogy csak a fejfájás megjelenésekor tudatosítja, aznap még egyáltalán nem ivott.

Persze elsőre nem lehet egyértelműen megállapítani, hogy kiszáradás okozza-e a fejfájást vagy valami más, de mindenképp érdemes előbb egy pohár vízzel próbálkozni, majd csak azután gyógyszerrel. Ha esetleg másnapos vagy, akkor viszont egész biztosan dehidratáltságról van szó, így, amennyiben veszel is be gyógyszert, a bőséges folyadékpótlásról amellett is gondoskodnod kell.

Székrekedés - lassuló emésztés

A szervezetnek vízre van szüksége az emésztéshez. Ha minden rendben megy, akkor a széklet körülbelül 75-80% vizet tartalmaz. Amikor nem fogyasztasz elegendő folyadékot, az bizony a vizeleten és a székleten is megmutatkozik. Ilyenkor kevesebb és sötétebb színű vizeletet ürítesz, a széklet pedig sűrűbb, keményebb lesz a megszokottnál, és maga a székelés is nehezített.

A sűrűn előforduló székrekedés aztán egyéb problémákhoz vezethet, ezért sem szabad megfeledkezni a gyakori folyadékbevitelről. Ha a probléma huzamosabb ideig fennáll, ne habozz orvoshoz fordulni, mert számos más komoly ok is meghúzódhat a háttérben.

Helyes táplálkozás

A kiegyensúlyozott emésztéshez nélkülözhetetlen, hogy elegendő rostot is fogyassz. Hallgasd meg dietetikusunk véleményét a témában!

Karikás szemek - lassuló nyirokkeringés

A folyadékmegvonás az egészségedet és a szépséget sem kíméli. Könnyen kiszárad a bőröd, ami a védekezőképesség gyengülése mellett a ráncok kialakulásának is kedvez. A vízhiány miatt lelassult nyirokkeringés gyakori előidézője a szem alatti karikáknak, mivel ilyenkor felbomlik a pH egyensúly, túl savas lesz a bőrfelület. A felhalmozódott hemoglobin bomlása pedig sötét karikák kialakulását okozza, melyeket a szem alatti vékony bőr jól láthatóvá tesz. Az ehhez társuló beesett szem tovább erősíti a feltételezést, hogy vízhiányról van szó. Ha nem pótolod időben a hiányzó folyadékot, a szem beesettsége könnyen állandósulhat.

Mit és hogyan igyál?

A mai napig egybehangzik a szakemberek véleménye azzal kapcsolatban, hogy a sima víz a lehető legjobb választás. Hidratálás szempontjából kerülni kell a cukros, koffeines, alkoholos és szénsavas italokat.

Célszerű a napi két-három liter folyadékot fokozatosan, kis adagonként elfogyasztani. Mindig legyen a kezed ügyében egy kis víz, és kortyolj bele néhányat, ahányszor csak eszedbe jut, ne négyszer igyál fél litert. Sportoláshoz válassz ásványi anyagokban és vitaminokban gazdag, szénsavmentes ásványvizet, hogy könnyen pótolhasd az elvesztett mennyiséget.