Nem akarsz gyomorrákot?
Ezt edd ellene!
Nem tudod megoldani gyomorfájásod? Nem vagy egyedül, viszont csak kevesen ismerik természetes megoldását! Most megtudhatod!

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Kocsis Korinna szupermodell elárulta mindig gyönyörű barna bőrének titkát (x)

Csak úgy versengenek érte az emberek! Hihetetlen, mit építenek a fővárosban (x)

5 kihagyhatatlan film, amit még premier előtt megnézhetsz! (x)

Schell Judit lerántja a leplet a férfi-nő kapcsolat titkairól - Megéri a múltba révedni? (x)

beauty and style

A világ legjobb esküvői fotói: nem hagyományosak, de tele vannak élettel »

A leggyakoribb sminkhibák magyar bloggertől - Kerüld el a maszkhatást! »

Rémisztően jó körömminták Halloweenra: nagy sikert arathatsz velük »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A gyomorbetegségek elleni diéta nem csak azoknak fontos, akiknek már van valamilyen gyomorbetegsége. Hosszú távon a kímélő étrend segít megelőzni a savtúltengést vagy éppen a savhiányt, a fekélyeket és a rákot is.

Megfelelő diétával ugyanis csökkenteni lehet a gyomorsav mértékét, vagy éppen alkalmazkodni lehet a kevés savhoz azzal, hogy tehermentesíted gyomrodat a kijelölt ételekkel. Így a legjobb, ha személyre szabott étrendet követsz, de vannak alappillérek, melyek minden betegség esetén igaznak bizonyulnak.

Étkezések gyakorisága

Ha a gyomor üres, sok savat termel, mely kellemetlen panaszokat és hosszú távon komplikációkat okozhat. Így csökkenteni kell azokat az időszakokat, amikor a gyomorban nincs semmi. Tehát a fekélybetegeknek és a savtúltengésben szenvedőknek tartaniuk kell magukat ahhoz, hogy naponta akár 8-10-szer egyenek – de legalábbis sohasem kevesebbszer, mint 5-6 alkalom. Ezt nem kell egy életen át tartani, elegendő addig, amíg a panaszok meg nem szűnnek.

Étkezések mennyisége

Ha ilyen gyakran eszel, nyilvánvalóan nem szabad egy ebédnyi adagot fogyasztanod. A cél ugyanis nem az elhízás, hanem a gyomorregenerálás. A sokszor kicsi stratégiával megszüntető a puffadás, gyomorégés, gyomorfájás, telítettség és a jövőbeni gyomorbajok kialakulásának esélye.

Ha ezt követed, savhiányodon is segítesz, hiszen tehermentesíted a gyomrod, mely csökkent savtartalommal is képes megbirkózni a táplálék megemésztésére.

Az ételek halmazállapota

A szilárd ételeknek a legnagyobb a savmegkötő hatása, így savtúltengésre alkalmasabbak, mint a pürék, a pépek vagy a folyadékok. Savhiányra viszont ennek az ellenkezője igaz. A szilárd terheli meg leginkább a gyomrot, a pépes kevésbé, a folyadék pedig szinte terhelés nélkül azonnal ürül.

Kevesen tudják, hogy a tejet minden esetben ki kell egészíteni szilárd táplálékkal. Bár kiválóan alkalmazható savmegkötésre, gyomornyugtatásra, de önmagában nem elegendő, hiszen 10-15 perc alatt ürül. Ha azonban fogyasztasz hozzá kekszet, müzlit vagy egy kis kenyeret, kalácsot, a szilárd tápláléknak köszönhetően sokkal tovább fejti ki jótékony hatását, hiszen tovább marad a gyomorban, anélkül, hogy azt megterhelné.

Élvezeti cikkek

Sajnos vannak olyan élvezeti cikkek, melyekről jobb lemondani, hiszen közvetlenül irritálják a gyomrot. Ebben az esetben vagy csökkenteni kell adagjukat, vagy teljesen el kellene hagyni őket.

  • Az alkohol gyakorlatilag tiltólistára kerül, hiszen kíméletlenül pusztítja a gyomor belsejét. Sok gyomorfekély, illetve gyomorrák kialakulásáért felelős.
  • Fontos, hogy kevesebb kávét igyál, és gyengébb teákra cseréld az eddigi italokat a polcodon. Valamint mindkettőben csökkentsd a cukor mennyiségét, hiszen a cukor, akárcsak a só, izgatja a gyomrot.
  • A dohányzás, bár a nikotin a tüdőbe kerül – szintén közvetlenül hat a gyomorra. A gyomorrákok több mint 20 százalékáért felelős, sőt fekélyt okozhat, ráadásul nagyon rövid időn belül.

Étrendminta, hogy csökkentsd a gyomorsavad

Első nap

  • Reggeli: tejeskávé babkávéból, margarin, méz, kalács.
  • Tízórai: sonka, kifli, paradicsomital.
  • Ebéd: erőleves, főtt marhahús, tormamártás, főtt burgonya.
  • Uzsonna: gyümölcsös joghurt, kifli.
  • Vacsora: gombával töltött sertésszelet, párolt vegyes köret, gyümölcssaláta.
  • Utóvacsora: kefir, gyümölcs.

Második nap

  • Reggeli: őszibaracklé, kifli, zöldpaprika, sonka vagy szalámi.
  • Tízórai: lágytojás, kifli, gyümölcs.
  • Ebéd: paradicsomleves, hirtelensült, kelkáposztafőzelék.
  • Uzsonna: krémes piskóta, gyümölcslé.
  • Vacsora: párolt sertésszelet, párolt zöldborsó, gyümölcs.
  • Utóvacsora: tejfölös túró, kifli, limonádé.

Harmadik nap

  • Reggeli: karamelltej, kalács, margarin, dzsem.
  • Tízórai: májkrém, reszelt sárgarépa, kifli.
  • Ebéd: paradicsomlé, töltött csirke, sült burgonya, savanyú uborka.
  • Uzsonna: gyümölcsös joghurt, keksz.
  • Vacsora: töltött padlizsán, gyümölcs.
  • Utóvacsora: sajtos kifli, szőlőlé.

OLVASD EL EZT IS!

csipkes felso  nagy
  • gyógynövény
  • tünetek és betegségek

Hasi görcsök, puffadás, székrekedés

Blog.hu ajánló