Nem akarsz gyomorrákot?

Ezt edd ellene!

Nem tudod megoldani gyomorfájásod? Nem vagy egyedül, viszont csak kevesen ismerik természetes megoldását! Most megtudhatod!

Nyereményjáték

Nyerj 20 000 forint értékű családi belépőt a Sobri Jóska Élményparkba! (x)

Nyerj közel 15 000 forint értékű, Natics prémium kozmetikumokat!

összesen 2 db játék

Ez is érdekelhet

Jól jönne egy nagyobb mobilcsomag? Komoly havidíj- és készülékvásárlási kedvezmények a Telekomtól! (x)

Fesztivál az ezerarcú városban, ahová családostul is bátran mehetsz – Szuper programok várnak! (x)

Teljesen más oldalát mutatta meg Hosszú Katinka - Ilyennek látta a fotós munka közben (x)

Mit és mennyit kell inni nyáron, hogy éber és fitt maradj? Nem csak a cukormentesség a fontos! (x)

Az erős napsugárzás nem csak a bőrt öregíti – Így védd meg tőle a látásodat! (x)

beauty and style

A nyár legnagyobb divatja lesz: még a csíkosat is leveri »

Pillanatok alatt eltűnik a löttyedt felkar: 10 lenge ujjú ruhafazon »

3 döbbenetesen jó esküvői meghívó, amit szívesen eltesznek majd emlékbe »

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A gyomorbetegségek elleni diéta nem csak azoknak fontos, akiknek már van valamilyen gyomorbetegsége. Hosszú távon a kímélő étrend segít megelőzni a savtúltengést vagy éppen a savhiányt, a fekélyeket és a rákot is.

Megfelelő diétával ugyanis csökkenteni lehet a gyomorsav mértékét, vagy éppen alkalmazkodni lehet a kevés savhoz azzal, hogy tehermentesíted gyomrodat a kijelölt ételekkel. Így a legjobb, ha személyre szabott étrendet követsz, de vannak alappillérek, melyek minden betegség esetén igaznak bizonyulnak.

Étkezések gyakorisága

Ha a gyomor üres, sok savat termel, mely kellemetlen panaszokat és hosszú távon komplikációkat okozhat. Így csökkenteni kell azokat az időszakokat, amikor a gyomorban nincs semmi. Tehát a fekélybetegeknek és a savtúltengésben szenvedőknek tartaniuk kell magukat ahhoz, hogy naponta akár 8-10-szer egyenek – de legalábbis sohasem kevesebbszer, mint 5-6 alkalom. Ezt nem kell egy életen át tartani, elegendő addig, amíg a panaszok meg nem szűnnek.

Étkezések mennyisége

Ha ilyen gyakran eszel, nyilvánvalóan nem szabad egy ebédnyi adagot fogyasztanod. A cél ugyanis nem az elhízás, hanem a gyomorregenerálás. A sokszor kicsi stratégiával megszüntető a puffadás, gyomorégés, gyomorfájás, telítettség és a jövőbeni gyomorbajok kialakulásának esélye.

Ha ezt követed, savhiányodon is segítesz, hiszen tehermentesíted a gyomrod, mely csökkent savtartalommal is képes megbirkózni a táplálék megemésztésére.

Az ételek halmazállapota

A szilárd ételeknek a legnagyobb a savmegkötő hatása, így savtúltengésre alkalmasabbak, mint a pürék, a pépek vagy a folyadékok. Savhiányra viszont ennek az ellenkezője igaz. A szilárd terheli meg leginkább a gyomrot, a pépes kevésbé, a folyadék pedig szinte terhelés nélkül azonnal ürül.

Kevesen tudják, hogy a tejet minden esetben ki kell egészíteni szilárd táplálékkal. Bár kiválóan alkalmazható savmegkötésre, gyomornyugtatásra, de önmagában nem elegendő, hiszen 10-15 perc alatt ürül. Ha azonban fogyasztasz hozzá kekszet, müzlit vagy egy kis kenyeret, kalácsot, a szilárd tápláléknak köszönhetően sokkal tovább fejti ki jótékony hatását, hiszen tovább marad a gyomorban, anélkül, hogy azt megterhelné.

Élvezeti cikkek

Sajnos vannak olyan élvezeti cikkek, melyekről jobb lemondani, hiszen közvetlenül irritálják a gyomrot. Ebben az esetben vagy csökkenteni kell adagjukat, vagy teljesen el kellene hagyni őket.

  • Az alkohol gyakorlatilag tiltólistára kerül, hiszen kíméletlenül pusztítja a gyomor belsejét. Sok gyomorfekély, illetve gyomorrák kialakulásáért felelős.
  • Fontos, hogy kevesebb kávét igyál, és gyengébb teákra cseréld az eddigi italokat a polcodon. Valamint mindkettőben csökkentsd a cukor mennyiségét, hiszen a cukor, akárcsak a só, izgatja a gyomrot.
  • A dohányzás, bár a nikotin a tüdőbe kerül – szintén közvetlenül hat a gyomorra. A gyomorrákok több mint 20 százalékáért felelős, sőt fekélyt okozhat, ráadásul nagyon rövid időn belül.

Étrendminta, hogy csökkentsd a gyomorsavad

Első nap

  • Reggeli: tejeskávé babkávéból, margarin, méz, kalács.
  • Tízórai: sonka, kifli, paradicsomital.
  • Ebéd: erőleves, főtt marhahús, tormamártás, főtt burgonya.
  • Uzsonna: gyümölcsös joghurt, kifli.
  • Vacsora: gombával töltött sertésszelet, párolt vegyes köret, gyümölcssaláta.
  • Utóvacsora: kefir, gyümölcs.

Második nap

  • Reggeli: őszibaracklé, kifli, zöldpaprika, sonka vagy szalámi.
  • Tízórai: lágytojás, kifli, gyümölcs.
  • Ebéd: paradicsomleves, hirtelensült, kelkáposztafőzelék.
  • Uzsonna: krémes piskóta, gyümölcslé.
  • Vacsora: párolt sertésszelet, párolt zöldborsó, gyümölcs.
  • Utóvacsora: tejfölös túró, kifli, limonádé.

Harmadik nap

  • Reggeli: karamelltej, kalács, margarin, dzsem.
  • Tízórai: májkrém, reszelt sárgarépa, kifli.
  • Ebéd: paradicsomlé, töltött csirke, sült burgonya, savanyú uborka.
  • Uzsonna: gyümölcsös joghurt, keksz.
  • Vacsora: töltött padlizsán, gyümölcs.
  • Utóvacsora: sajtos kifli, szőlőlé.

OLVASD EL EZT IS!

csipkes felso  nagy
  • gyógynövény
  • tünetek és betegségek

Hasi görcsök, puffadás, székrekedés

Blog.hu ajánló