Így élj száz évig!
A 3 legegészségesebb, fiatalító tápanyag
A fiatalság receptje nem a kozmetikumokban rejlik. Érdemesebb a táplálkozásra figyelned.

Nyereményjáték

Nyerj kényeztető, masszázs-wellness élménycsomagot 2 fő részére, Bükfürdőre! (x)

Nyerj prémium öregedésgátló arcszérumot, és búcsúzz el a ráncoktól! (x)

Nyerj platinával díszített Angyalszárny nyakláncot fehér finomporcelánból! (x)

összesen 6 db játék
Ez is érdekelhet

Ilyen, amikor a klasszikus balett breaktánccal keveredik: ezt neked is látnod kell (x)

Tökéletesen tiszta lesz az otthonod, és alig kell érte tenned: csak 3 dolog kell hozzá (x)

Különleges ereje van az itteni gyógyvíznek: véletlenül fedezték fel helyiek a '60-as években (x)

Pataki Zita és férje különleges masszázzsal csillapítják a stresszt, naponta többször is (x)

Akciósan csaphatsz le a gyerek karácsonyi ajándékára, ha figyelsz néhány apróságra (x)

beauty and style

Minden idők leghülyébb sminktrendjei, amiket ne próbálj ki soha az életben »

Így tisztítsd és ápold a velúrcsizmát, hogy sokáig újszerű maradjon »

Így hordd télen a nőies, élénk színeket: mindenki felfigyel rá, ha nem szürkében vagy! »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Egyes nézetek szerint az vagy, amit megeszel. Bár a kijelentéssel talán nem értesz egyet, azt be kell látnod, hogy egészséged szempontjából nagyon nem mindegy, milyen tápanyagokat veszel magadhoz nap mint nap. Ha szeretnél magas életkort megélni, semmiképp se feledkezz meg a káliumról, az omega-3 zsírsavakról és a C-vitaminról.

Kálium a csontritkulás ellen

A csontok az idő előrehaladtával fokozatosan meggyengülnek, törékennyé válnak. Az Egészségügyi Világszervezet - WHO - adatai alapján a csontritkulás világszerte körülbelül 200 millió nőt érint. A helyzet súlyosságát mutatja, hogy a szakértők véleménye szerint a szív- és érrendszeri betegségek után ez a második legnagyobb népegészségügyi probléma. Ráadásul az esetek száma az előrejelzések alapján a következő ötven év során megduplázódik majd.

A Journal of the American Society of Nephrology című orvosi folyóirat egyik 2006-os - novemberi - számában közölt kutatás eredményei elsőként igazolták, hogy a szervezet kémhatásának kálium-citráttal történő beállítása és az ennek nyomán a csontösszetételben fellépő változások - az ásványianyag-tartalom megnövekedése - jótékony hatásúak a csontszerkezetre nézve.
Ha tehát szeretnéd megelőzni a csontritkulás kialakulását, már most tenned kell érte. Az elegendő kalciumbevitel mellett - amit legkönnyebben tejtermékekkel biztosíthatsz - fogyassz sok káliumban gazdag ételt is.

A legjobb káliumforrások

  • Dió.
  • Bab.
  • Borsó.
  • Lencse.
  • Mazsola.

Omega-3 zsírsavak az agy egészségéért

Madridi kutatók vizsgálatai során a kiegyensúlyozottabb étrenden élő tesztcsoport jobb eredményeket ért el a pszichológiai teszteken.

Megfigyeléseik is alátámasztják azt a már sokszor igazolt tényt, hogy a megfelelő táplálkozás segíti az agyműködést. Azt még ma is intenzíven kutatják, hogy pontosan milyen kapcsolatban is áll a kettő egymással.

A túlzott alkoholfogyasztás, valamint a vitamin- és cinkhiány árt az agynak. A B-vitaminok és a halolaj fogyasztása ígéretes lehetőségnek tűnik az értelmi működés leromlásának megelőzésében. A svéd Karolinska University Hospital kutatói nemrégiben kimutatták, hogy a tengeri halak zsírjában megtalálható omega-3-zsírsav - különösen a DHA, vagyis a dokozahexaénsav - nemcsak a megelőzésben segít, de lassítja az enyhe Alzheimer-kórban szenvedő betegek mentális leépülését is.

Omega-3 zsírsavban gazdag táplálékok

  • Lazac.
  • Szardínia.
  • Növényi olajok.

A nélkülözhetetlen C-vitamin

Az immunrendszered legfőbb támogatója a jól ismert C-vitamin. Ha nem fogyasztasz elegendő mennyiséget ebből a létfontosságú vegyületből, annak következményei nagyon hamar megmutatkoznak - különösen az influenzaszezonban. Ráadásul a C-vitamin nem csupán immunerősítő, de antioxidáns hatásának köszönhetően rákellenes hatású, és bőröd szépségét is segít megőrizni.

Mindez pedig talán elég indok ahhoz, hogy ne feledkezz meg a napi C-vitamin-pótlásról. A legújabb kutatások szerint ez már nem 60-80 milligramm, a mai helytelen táplálkozási szokások ugyanis megkövetelik a 250 milligrammot is, különösen akkor, ha mellette dohányzol is.

Ezeket edd!

  • Citrom.
  • Grépfrút.
  • Zöldpaprika.
  • Csipkebogyó.
  • Sötétzöld leveles zöldségek.

Mit tehetsz még?

Élettartamod egyrészt genetikai tényezők függvénye, másrészt viszont erősen befolyásolják a környezeti és életvezetési tényezők. A helyes táplálkozás mellett nem szabad megfeledkezned a rendszeres mozgásról sem. Amennyiben nem tudsz időt szakítani legalább heti egy-két alkalommal egy-egy kiadós sétára, futásra, úszásra vagy bármilyen mozgásformára, tested előbb reklamál majd, mint gondolnád.

Blog.hu ajánló