Gyakori éjszakai vizelés inger: 2 magyarázat a kellemetlenségre
Alvási apnoé vagy szorongás is okozhatja a gyakran jelentkező éjszakai vizelési ingert.

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj páros belépőt az októberi Femina Klubra, ahol eláruljuk a sikeres karrierváltás titkát!

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Pöttyös a csíkossal, rózsaszín a fémhatásúval? Mutatjuk, mit mivel párosíts az otthonodban (x)

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

Megvannak a 2017-es ősz divatszínei: gyönyörű színek jönnek, bár a szürke még marad picit

beauty and style

Ilyen lenne egy esküvő, amit a Trónok harca sorozat inspirált »

Pihe-puha sálak, amikbe te is szívesen beleburkolóznál »

Táskák az utcáról: milyen darabok illenek a kabáthoz? »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha felfáztál, vagy a terhesség utolsó hónapjaiban jársz, nemcsak éjszaka, hanem nappal is sűrűbben látogatod a mosdót.

Ezeket a helyzeteket nem kell hosszasan magyarázni, de mi lehet az oka annak, ha elsősorban éjszaka tapasztalod a sűrűbb vizelési ingert?

Alvási apnoé

Szakemberek szerint a gyakori éjszakai vizelési inger akár az alvási apnoéval is összefüggésbe hozható. A betegség jellegzetes tünete a horkolás, a nyugtalan alvás, valamint az ennek következtében jelentkező napközbeni fáradtság.

Az alvási apnoé kialakulásának hátterében állhat orrsövényferdülés, gégészeti probléma vagy renyhe garatizomzat is. A betegség lényege, hogy az éjszakai pihenés során gyakran - óránként akár öt-tíz alkalommal is - kimarad a lélegzetvétel pár másodpercre.

Mivel az agy ilyenkor érzékeli az oxigénhiányt, egy ébresztőreflex - melynek része lehet a vizelési inger - pár másodpercre felébreszt. Lehet, hogy a sorozatos ébredéseket nem veszed észre, csupán a másnapi fáradtságot tapasztalod.

Mit tehetsz ellene?

Sajnos az alvási apnoé hosszú távon komolyabb egészségügyi következményekkel is járhat. Fontos tehát, hogy orvosold a problémát, és bejelentkezz egy alvásdiagnosztikai vizsgálatra. Amennyiben megállapítják a betegséget, sor kerülhet orrsövényműtétre, illetve légzéskönnyítő orrspray használatára. Amennyiben dohányzol, javasolni fogják a légzőszervek nyálkahártyáját irritáló szokás abbahagyását, valamint, ha túlsúlyos vagy, meg kell szabadulnod a fölös kilóktól.

Szorongás a háttérben

Az önmagában előforduló generalizált szorongás legfőbb jellemzője, hogy legalább hat hónapon át fennáll, és az élet számos területén kialakuló aggodalom, ingerlékenység kíséri. Ez a feszült idegállapot az izmokra is hatással van, aminek következménye lehet a gyakoribb vizelési inger. A panaszt napközben talán észre sem veszed, ám ha az éjszakai nyugalmadat zavarja, bizonyára feltűnik.

Betegségek A-tól Z-ig

Kattints az alábbi dobozra, és tudj meg többet a különböző testi és lelki problémák tüneteiről és kezeléséről.

Mi a teendő?

Az enyhébb - nem túl régóta fennálló - szorongás legegyszerűbb orvoslási lehetősége a sport. Válassz valamilyen szimpatikus mozgásformát, amellyel oldhatod a testedben felgyülemlett izomfeszültséget. Kipróbálhatod a jógát is, ami nemcsak a testet mozgatja át, de az elmét is segít lecsillapítani.

Amennyiben komolyabb - nem hetek, hanem hónapok óta fennálló - szorongásról van szó, úgy előfordulhat, hogy szakember segítségére lesz szükséged. Kineziológus vagy pszichológus segíthet a lelki feszültségek oldásában, illetve megtaníthat olyan meditációs technikákra, melyekkel a későbbiekben magad is orvosolhatod a problémát.

Blog.hu ajánló