A téli depresszió 8 hatékony, természetes ellenszere
Unod már a hetek óta tartó állandó letargiát? Néhány apró trükkel könnyedén búcsút inthetsz neki!

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt egy felejthetetlen talkshow-ra az ország Janka nénijével! (x)

Nyerj kényeztető, masszázs-wellness élménycsomagot 2 fő részére, Bükfürdőre! (x)

Nyerj prémium öregedésgátló arcszérumot, és búcsúzz el a ráncoktól! (x)

összesen 7 db játék
Ez is érdekelhet

Ilyen, amikor a klasszikus balett breaktánccal keveredik: ezt neked is látnod kell (x)

Tökéletesen tiszta lesz az otthonod, és alig kell érte tenned: csak 3 dolog kell hozzá (x)

Különleges ereje van az itteni gyógyvíznek: véletlenül fedezték fel helyiek a '60-as években (x)

Pataki Zita és férje különleges masszázzsal csillapítják a stresszt, naponta többször is (x)

Akciósan csaphatsz le a gyerek karácsonyi ajándékára, ha figyelsz néhány apróságra (x)

beauty and style

Ez a szezon legnőiesebb lábbelije: így viseld a bársonycsizmát »

Csak napi 10 perc, és nem fulladsz ki: lassú jógagyakorlatokkal is lehet fogyni »

Csodásan ragyogó bőr ráncok és száraz foltok nélkül: narancsos arcpakolás házilag »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Mi a közös Ludwig van Beethovenben, Winston Churchillben és Vincent van Gogh-ban? Mindhárman ugyanabban a betegségben szenvedtek: depresszióban. A probléma olyan gyakori, hogy egyes pszichológusok az érzelmi rendellenességek náthájának nevezik. A súlyos, krónikus depresszió kezelésére hatékony gyógyszerek vannak, az enyhébb hangulatingadozáson, illetve a téli depresszión pedig rengeteg kisebb étrendi vagy életmódbeli változtatás segíthet.

A mozgás öröme

Számtalan kutatás megerősítette, hogy a gyakori testedzés javítja a közérzetet. Enyhe és mérsékelt depresszió esetén is hatékony lehet. Mindössze hetente háromszor húsz perc aerob - fokozott oxigénfelvétellel járó - mozgásra van szükséged, ami lehet séta, futás, kerékpározás. Egy kiadós tréning után mindjárt szebb színben látod a világot.

Terítéken az étrend

Óvatosan a diétával!

Ha fehérjedús étrenddel próbálsz fogyókúrázni, a szénhidrát hiánya is hozzájárulhat a rosszkedvedhez. A gyümölcsök, a zöldségek, a bab és a teljes kiőrlésű gabonák segítenek abban, hogy agyad megfelelő mennyiségű szerotonint - hangulatszabályozó vegyületet - termeljen.

Gyógyító halak

Igyekezz hetente legalább egyszer-kétszer halat enni. Finn kutatók 31%-kal nagyobbnak találták az enyhe vagy mérsékelt depresszió kialakulásának valószínűségét azoknál, akik hetente legfeljebb egyszer fogyasztottak halat, mint az uszonyosokat többször az étlapjukra tűzőknél. A friss tonhal, a lazac, a szardínia és a makréla a legjobb választás, hiszen az agy megfelelő működéséhez szükséges omega-3 zsírsavat tartalmazzák.

Aminosavpótlás

A triptofán nevű aminosav a közérzetjavító szerotonin termelődéséhez szükséges. Sok fehérjetartalmú élelmiszerben megtalálható, például a tejben, a csirke-, a pulykahúsban, a datolyában vagy a mogyoróban. A triptofán felszívódása szénhidrátok jelenlétében a leghatékonyabb.

Add írásba!

Talán te is vezettél naplót gyerekkorodban, anélkül, hogy sejtetted volna, ezzel a tevékenységgel milyen jótékony hatást gyakorolsz lelki egészségedre. Ha erőt vesz rajtad a téli depresszió, ajánlott szintén papírra vetned gondolataidat. A kutatások szerint mindössze egy hét alatt jelentősen javult azoknak a betegeknek a lelkiállapota, akik naponta húsz percet töltöttek ezzel a foglalatossággal.

Ülj le, és vess papírra mindent, ami csak eszedbe jut arról az eseményről, melyet éppen a legrosszabbnak tartasz. Ne gondolkozz, ne állj meg közben, csak írj! Ha kiírod magadból a bánatot, egyrészt megkönnyebbülsz, másrészt segít abban, hogy jobban átlásd a problémát, így nagyobb esélyed lesz annak megoldására.

Kiegészítő táplálékok

B-vitamin

A szezonális depresszió megszüntetésében az is segít, ha B-vitaminban gazdag ételeket fogyasztasz. A vitamin alacsony szintje ugyanis szoros összefüggésben áll a rossz hangulat kialakulásával, valamint a kimerültséggel. Kiváló természetes B-vitamin-forrás a máj, a zöldborsó, a lencse, a banán, a gabona.

Orbáncfű

Vegyél be naponta háromszor - étkezés közben - orbáncfüvet tartalmazó készítményt. Tudományos kísérletek bizonyították, hogy a gyógynövény enyhíti a szezonális depressziót, és feltehetően - néhány antidepresszánshoz hasonlóan - lehetővé teszi bizonyos ingerületátvivő anyagok felszaporodását az idegsejtek között.

Válassz olyan terméket, mely szabvány szerint 0,3% hipericint tartalmaz, és alkalmazd legalább négy hétig. Ha nem szeretnéd kapszula formájában szedni a gyógynövényt, ihatsz orbáncfűteát is napi két-három alkalommal.

Mivel az orbáncfű fényérzékenységet okozhat, szedése alatt próbáld kerülni a napot. Továbbá tájékoztasd orvosodat arról, hogy el szeretnéd kezdeni a kezelést - a gyógynövény ugyanis sok gyógyszerrel kölcsönhatásba léphet. Terhesség és szoptatás alatt egyáltalán ne használd!

Magnézium

A magnézium nélkülözhetetlen a szerotonin termeléséhez, valamint fontos szerepet játszik az egészséges idegműködés helyreállításában és fenntartásában. A szorongás és a depresszió enyhítésére szedj rendszeresen magnéziumot, lehetőleg magnézium-citrátot - ez a legkönnyebben felszívódó forma. A legjobb azonban, ha természetes úton, a táplálkozás során juttatod a szervezetedbe. Gazdag magnéziumforrás a bab, a borsó és a lencse, valamint a teljes kiőrlésű gabona és a szója.

Cikkünk a Reader's Digest 1001 otthoni gyógyír című könyve alapján készült.

Blog.hu ajánló