Candida-fertőzéskor nem ajánlott, tisztítókúrához kötelező
Mi az?
Ajánlott minél több szőlőt fogyasztanod az őszi szezonban, kivéve, ha gombás fertőzéssel küzdesz.

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Kocsis Korinna szupermodell elárulta mindig gyönyörű barna bőrének titkát (x)

Csak úgy versengenek érte az emberek! Hihetetlen, mit építenek a fővárosban (x)

5 kihagyhatatlan film, amit még premier előtt megnézhetsz! (x)

Schell Judit lerántja a leplet a férfi-nő kapcsolat titkairól - Megéri a múltba révedni? (x)

beauty and style

Rémisztően jó körömminták Halloweenra: nagy sikert arathatsz velük »

Egyetlen segítség minden bőrproblémára: így készíts otthon aloé vera gélt »

Hajnövesztő praktikák, ha meguntad a rövid frizurádat »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A szőlő az ősz ajándéka, mely nem csupán finom, de számos pozitív egészségügyi hatással is bír. Fogyassz belőle minél többet a tél kezdetéig. Érdemes egy szőlő alapú tisztítókúrát is kipróbálnod, ha viszont Candida-fertőzésed van, nem igazán ajánlott a fogyasztása.

Ezért nem ajánlott, ha Candidád van

Amennyiben visszatérő problémát okoz számodra a Candida-fertőzés, nem szerencsés túlzásba vinned a szőlő fogyasztását. Ennek oka, hogy a szőlő magas cukortartalommal bír - energiatartalma 78 kcal/100g.

A gyümölcsben található szénhidrátok - glukóz, fruktóz és szacharóz - mennyisége természetesen fajtától, termőhelytől, évjárattól függően változhat: 18-22g/100g között.

Mivel a Candida gomba szaporodásához elsősorban cukorra van szükség, ezért ajánlott minél inkább kiiktatnod a cukrot a táplálkozásból. Ha gyakran küzdesz gombás fertőzéssel, érdemes belefognod egy Candida-diétába.

Tisztítókúrához kötelező

A szőlőben nem kevés élelmi rost, cellulóz és pektin található, melyek serkentik a bélmozgást. Ha tehát gyakran okoz problémát számodra a székrekedés, vagy szeretnél az influenzaszezon előtt belefogni egy őszi tisztítókúrába, a lehető legjobb választás számodra a szőlő.

Nem csupán maga a nyers gyümölcs, de a belőle préselt szőlőlé is rendkívül hatásos ebből a szempontból. A pektin ráadásul olyan oldható élelmi rost, mely nem csupán az emésztést serkeni, de csökkenti az LDL koleszterin szintjét is a szervezetben. Korábbi cikkünkre kattintva megtalálod a szőlődiéta mintaétrendjét.

Tudtad?

A kialakult Candida gomba okozta fertőzés sokkal gyakrabban félrediagnosztizált betegség, mint más hüvelyi fertőzések. Biztos eredményt az otthon elvégezhető gyorsteszt vagy orvos által rendelt laborvizsgálat adhat. A gyorstesztet patikákban, vagy például online a FeminaShopban vásárolhatod meg, a laborvizsgálatot pedig előzetes bejelentkezés után belgyógyászodtól kérheted.

Az otthoni Intim Candida Gyorstesztet itt rendelheted meg »

Frissülj fel szőlővel!

A napsütéses órák számának csökkenésével, valamint a kevesebb szabad levegőn töltött idővel arányosan egyre fáradtabb lehetsz az ősz folyamán. Épp ezért ilyenkor különösen oda kell figyelned arra, hogy mit is eszel. A szőlőfogyasztás nemcsak az anyagcsere-folyamatok serkentésében segít, de fáradtság ellen is kiváló. A benne található vitaminok - például a B1-, B2- és K-vitamin - immunerősítő hatásúak, és segítenek abban, hogy felpörögj. A szőlő említett vitamintartalmának köszönhetően, valamint gyorsan felszívódó szénhidrátjaiból adódóan is frissítőleg hat a szervezetre. Mind szellemi, mind fizikai szinten érezheted a hatását néhány nap után.

Kék vagy fehér?

Kékszőlő - tele antioxidánsokkal

Az antioxidánsban gazdag táplálékok a szabadgyökök elleni harc legfőbb védelmi bástyái. Minél sötétebb színű a kékszőlő, annál magasabb az antioxidáns-tartalma. A kvercetin nevű flavonoid nem csupán a rosszindulatú daganatos megbetegedések kockázatát csökkenti, de érvédő hatású, így a szív-és érrendszeri problémák megelőzésében is segít.

A kékszőlő héjában lévő resveratol ugyancsak hasznos fitovegyület. Csökkenti a vérnyomást, valamint rákellenes hatású, de abban is segítségedre van, hogy felkészítsd szervezetedet az influenzaszezonra.

Fehér szőlő - tisztítókúrához ideális

A kékszőlő mellett kevesebb szó esik fehér párjáról, pedig kár lenne lemondani fogyasztásáról. Igaz, hogy valamivel kevesebb cseranyagot és antioxidánst tartalmaz, de ha tisztítókúrába fognál, ugyanolyan jó választás, mint a kékszőlő.

Blog.hu ajánló