Rákellenes, agyserkentő, emésztésjavító
Mi az?
A zöldségek nem csupán vitaminokban bővelkednek, de bizonyos alkotóelemeik gyógyszerré teszik őket.

Nyereményjáték

Nyerj Magyarország természeti csodái című könyvet, és ismerd meg hazánk legértékesebb kincseit!

Nyerd meg a Juno mesél című tündéres mesekönyvet! Minden kislány kedvence lesz

Nyerj közel 15 000 forint értékű, Natics prémium kozmetikumokat!

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

2 perc alatt lett éles a látása Katának, ma már nem is tudja, milyen volt szemüvegesnek lenni (x)

Észbontó programsorozat igen neves hazai és külföldi előadókkal, amiből 300 előadás és koncert ingyenes! (x)

Az utazás legfontosabb kelléke, és nem csak a fotózás miatt - Ezerszer könnyebb így nyaralni (x)

Milyen színű a szemed? Mutatjuk, melyik ékszer emeli ki legjobban a tekinteted

beauty and style

Ezt fogjuk viselni kora ősszel: külföldi divatmárkák ajánlásával »

Házi uborkás arctonik bőrhibákra: hidratál és ránctalanít »

Ne csak a kalóriát számold, inkább azt nézd, hogy mit eszel! »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Sok olyan egészségügyi probléma létezik, melyre akár otthon, a konyhádban is találhatsz orvosságot – mindehhez csak azt kell tudnod, hogy melyik zöldség mire jó. Egy kis odafigyeléssel rendkívül egészséges és harmonikus étrendet alakíthatsz ki.

Sütőtök – a vidámságért

Ez a növény nem csupán kellemes ízű csemege, de roppant egészséges is. Gyakori fogyasztásával sok kellemetlen betegségnek elejét veheted. Bétakarotin-tartalmának köszönhetően megelőzi az akné kialakulását, de a rákos megbetegedések, valamint a szemproblémák ellen is igen hatékonyan óvja szervezetedet.

A sütőtök a B6-vitaminnak köszönhetően igen sok szív- és érrendszeri probléma kialakulási kockázatát képes csökkenteni. Ráadásul ez a vitamin – antidepresszáns hatásának köszönhetőn – kiváló segítséget nyújthat a rossz közérzet ellen. A káliumban gazdag sütőtök mindezek mellett kiváló választás, ha magas vérnyomással vagy vesekővel küzdesz. Mindezek mellett a sütőtök rendkívül gazdag tiaminban. Ez a B-vitamin nem csupán az agyműködést serkenti, de javítja a hangulatot is. Fogyassz sok sütőtököt, ha szeretnéd elkerülni a téli depressziót.

Egy tipp a sütőtökhöz

A béta-karotinnak nem árt a főzés vagy a sütés, ám a B-vitamin – ha vízben főzöd – kioldódik a sütőtökből.

Hagyma – daganatos betegségek ellen

A vöröshagyma, a metélőhagyma, valamint a póréhagyma mind sok élelmi rostot és értékes fitovegyületet tartalmaz. A hagymafélék oldható és nem oldható rostot egyaránt tartalmaznak, ennek köszönhetően segítséget nyújtanak székrekedés és aranyér ellen. Ráadásul a koleszterinszintet is csökkentik – megelőzve ezzel az elhízást, valamint a szív- és érrendszeri betegségek kialakulását.

A hagymafélék dialil-szulfid-tartalmuknak köszönhetően segítenek abban, hogy megelőzd a rákos megbetegedések kialakulását. Ez a vegyület képes növelni a gyomorban a rákellenes hormonok mennyiségét. Mindemellett ígéretesnek tűnnek azok a kutatások, melyek a lilahagymában található kvercetin nevű vegyület jótékony hatásait vizsgálják a mell-, valamint a bőrrák esetében.

Egy tipp a hagymához

A dialil-szulfid nagy része magas hőfokon elbomlik, ezért a nyers hagyma egészségesebb, mint a sült vagy a főtt. A fitovegyületek pedig a hagyma felaprításakor szabadulnak fel.

Brokkoli – székrekedés ellen

Ez a növény az egyik legtöbbet tanulmányozott és legegészségesebbnek tartott zöldség. A brokkoliban nagyon magas a szervezet védekező mechanizmusait segítő fitovegyületek mennyisége. A növényben található kalcium fontos szerepet játszik a csontképzésben. Épp ezért fogyassz sok brokkolit, hogy megelőzd a csontritkulást. A brokkoli a tejtermékekkel ellentétben nem tartalmaz zsírt. Az élénkzöld növény élelmi rostokban igen gazdag, ennek köszönhetően pedig segíti az emésztést, így remek választás azoknak, akik rendszertelen életmódjukból adódóan gyakran küzdenek székrekedéssel. A brokkoliban található glukozinolátok az emberi szervezetben különböző egészséges vegyületekre – például indolokra, szulforafánra és izotiocionátokra – bomló anyagok. Ezek mindegyike segít a rák elleni küzdelemben. Végül pedig a brokkoli folsavtartalmának köszönhetően segít csökkenteni a szívbetegségek kialakulásáért felelős aminosav – a homocisztein – szintjét a vérben.

Egy tipp a brokkolihoz

Ha a brokkolit bő vízben főzöd, csökken a glukozinolát-, a folsav-, valamint a C-vitamin-tartalma. Épp ezért tanácsos inkább gőz fölött párolni.

Cikkünk a Reader's Digest Orvosság a konyhából című könyve alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

reggeli no
  • megelőzés
  • cukorbetegség

Nem reggelizel?

Blog.hu ajánló