Rákellenes, agyserkentő, emésztésjavító
Mi az?
A zöldségek nem csupán vitaminokban bővelkednek, de bizonyos alkotóelemeik gyógyszerré teszik őket.

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt a Sárik Péter Trió elragadó jazzkoncertjére a Pesti Vigadóba! (x)

Nyerj luxuskozmetikumokat érett bőr számára, és búcsúzz el a ráncoktól a természet erejével! (x)

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világ legkevésbé ismert érdekességeit! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Gomba vagy baktérium? Nagyon is lehet érzékelni a különbséget, és máshogy is kell kezelni (x)

Ezreket spórolhatsz a vízszámlán: pénzt és energiát spórol ez a konyhai eszköz (x)

A legjobb szőrtelenítő módszer télen is: így lesz hetekig sima a bőröd (x)

Babapuha és fényes lesz a festett haj, ha ezekkel ápolod: látható lesz a különbség (x)

Tökéletes alakot és egészséges testet ajándékozhatsz karácsonyra! Mutatjuk, hogyan (x)

beauty and style

Így öltözz fel, ha széles a vállad, és fiús a csípőd - A stylist tippjei segítenek »

4 meleg ital hideg napokra, melyektől nem fogsz hízni - Felpörgetik az anyagcserét »

Minden hajszála kihullott egy betegség miatt, mégis csodás fotók készülnek róla »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Sok olyan egészségügyi probléma létezik, melyre akár otthon, a konyhádban is találhatsz orvosságot – mindehhez csak azt kell tudnod, hogy melyik zöldség mire jó. Egy kis odafigyeléssel rendkívül egészséges és harmonikus étrendet alakíthatsz ki.

Sütőtök – a vidámságért

Ez a növény nem csupán kellemes ízű csemege, de roppant egészséges is. Gyakori fogyasztásával sok kellemetlen betegségnek elejét veheted. Bétakarotin-tartalmának köszönhetően megelőzi az akné kialakulását, de a rákos megbetegedések, valamint a szemproblémák ellen is igen hatékonyan óvja szervezetedet.

A sütőtök a B6-vitaminnak köszönhetően igen sok szív- és érrendszeri probléma kialakulási kockázatát képes csökkenteni. Ráadásul ez a vitamin – antidepresszáns hatásának köszönhetőn – kiváló segítséget nyújthat a rossz közérzet ellen. A káliumban gazdag sütőtök mindezek mellett kiváló választás, ha magas vérnyomással vagy vesekővel küzdesz. Mindezek mellett a sütőtök rendkívül gazdag tiaminban. Ez a B-vitamin nem csupán az agyműködést serkenti, de javítja a hangulatot is. Fogyassz sok sütőtököt, ha szeretnéd elkerülni a téli depressziót.

Egy tipp a sütőtökhöz

A béta-karotinnak nem árt a főzés vagy a sütés, ám a B-vitamin – ha vízben főzöd – kioldódik a sütőtökből.

Hagyma – daganatos betegségek ellen

A vöröshagyma, a metélőhagyma, valamint a póréhagyma mind sok élelmi rostot és értékes fitovegyületet tartalmaz. A hagymafélék oldható és nem oldható rostot egyaránt tartalmaznak, ennek köszönhetően segítséget nyújtanak székrekedés és aranyér ellen. Ráadásul a koleszterinszintet is csökkentik – megelőzve ezzel az elhízást, valamint a szív- és érrendszeri betegségek kialakulását.

A hagymafélék dialil-szulfid-tartalmuknak köszönhetően segítenek abban, hogy megelőzd a rákos megbetegedések kialakulását. Ez a vegyület képes növelni a gyomorban a rákellenes hormonok mennyiségét. Mindemellett ígéretesnek tűnnek azok a kutatások, melyek a lilahagymában található kvercetin nevű vegyület jótékony hatásait vizsgálják a mell-, valamint a bőrrák esetében.

Egy tipp a hagymához

A dialil-szulfid nagy része magas hőfokon elbomlik, ezért a nyers hagyma egészségesebb, mint a sült vagy a főtt. A fitovegyületek pedig a hagyma felaprításakor szabadulnak fel.

Brokkoli – székrekedés ellen

Ez a növény az egyik legtöbbet tanulmányozott és legegészségesebbnek tartott zöldség. A brokkoliban nagyon magas a szervezet védekező mechanizmusait segítő fitovegyületek mennyisége. A növényben található kalcium fontos szerepet játszik a csontképzésben. Épp ezért fogyassz sok brokkolit, hogy megelőzd a csontritkulást. A brokkoli a tejtermékekkel ellentétben nem tartalmaz zsírt. Az élénkzöld növény élelmi rostokban igen gazdag, ennek köszönhetően pedig segíti az emésztést, így remek választás azoknak, akik rendszertelen életmódjukból adódóan gyakran küzdenek székrekedéssel. A brokkoliban található glukozinolátok az emberi szervezetben különböző egészséges vegyületekre – például indolokra, szulforafánra és izotiocionátokra – bomló anyagok. Ezek mindegyike segít a rák elleni küzdelemben. Végül pedig a brokkoli folsavtartalmának köszönhetően segít csökkenteni a szívbetegségek kialakulásáért felelős aminosav – a homocisztein – szintjét a vérben.

Egy tipp a brokkolihoz

Ha a brokkolit bő vízben főzöd, csökken a glukozinolát-, a folsav-, valamint a C-vitamin-tartalma. Épp ezért tanácsos inkább gőz fölött párolni.

Cikkünk a Reader's Digest Orvosság a konyhából című könyve alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

reggeli no
  • megelőzés
  • cukorbetegség

Nem reggelizel?

Blog.hu ajánló