Az 5 legütősebb természetes megoldás menstruációs görcsökre

Próbálj ki néhány természetes görcsoldó módszert, és felejtsd el a gyógyszereket!

Nyereményjáték

Nyerj párkapcsolati útikalauzt! A Szexbolondok illemtana című könyvet a szabad szerelem híveinek írták

Nyerj Hírhedt diktátorok asszonyai című történelmi könyvet!

összesen 2 db játék

Ez is érdekelhet

Ilyen most a jó öreg Csillebérci Szabadidő Központ – Elképesztő, hogy felújították! (x)

Így lásd el szakszerűen a sebet vagy horzsolást a gyereken - Hihetetlenül egyszerű (x)

Apró trükkök a tökéletes szelfiért - Híres női bloggereket kérdeztünk a legegyszerűbb praktikákról (x)

Az ország legjobb luxushotelje megfizethető áron a Mátrában - Nyáron kivételesen gyönyörű a táj (x)

Ilyenkor ingyenes nyáron az ország legjobb játszóparkja a kísérőknek! - Hőségben is tökéletes választás (x)

beauty and style

Unalmas pólóból divatos, gyöngyös felső - Így készítsd el »

3 cuki, dinnyés körömminta az egyszerűbb fajtából »

Ez a 3 szemüvegkeret most a legdivatosabb »

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A fájdalmas menstruáció - latinul dysmenorrhoea - az egyik leggyakoribb női nemi ciklussal kapcsolatos probléma. Kisebb vagy nagyobb mértékben szinte minden nő életét megnehezíti. A fájdalom hátterében egy prosztaglandin nevű vegyület áll, melynek hatására a méhizomzat összehúzódik, elősegítve ezzel a méhnyálkahártya leválását.

A magas prosztaglandinszint erősebb görcsökkel jár együtt. A fájdalomba azonban nem kell beletörődnöd, az alábbi természetes módszerek enyhülést hozhatnak számodra.

A helyes táplálkozás

Nagyon sok nő hajlamos rá, hogy kihagyjon egy-egy étkezést, viszont helyette fantasztikus mennyiségű édességet és sós ételt fogyasszon pontosan olyankor, amikor nagyon is ügyelnie kellene az étrendjére. Noha az egészséges táplálkozás nem mulasztja el a görcsöt, nagy szerepet játszhat az általános jó közérzet kialakításában. Mondj le teljesen a sós és édes nassolnivalókról, mert ezek vizesedést okoznak, és ronthatnak az állapotodon. Egyél inkább több zöldséget, gyümölcsöt, csirkét és halat. Ezeket a nap folyamán több részre elosztva fogyaszd a szokásos három bőséges étkezés helyett.

Táplálékkiegészítők hatása

Egyes természetes anyagokból készült táplálékkiegészítők szintén enyhülést hozhatnak. A görcsökért felelős prosztaglandinok termelődését kismértékben gátolhatod esszenciális zsírsavakkal, például halolajjal vagy lenmagolajjal. Mindkettőből érdemes napi két kávéskanálnyit fogyasztanod - ám, ha véralvadásgátlót szedsz, kérd ki orvosod véleményét.

Gyógyító ásványi anyagok

A kalcium és a magnézium is enyhíthetik a görcsöket. Klinikai vizsgálatok igazolták, hogy azok a nők, akik kalciumot szednek, ritkábban szenvednek a görcsöktől. A magnézium azért fontos, mert segíti a kalcium felszívódását. A menstruációt megelőzően, illetve a menzesz alatt növeld napi kalcium- és magnéziumbeviteledet. Ezt teheted tabletták segítségével is, de táplálékok révén is beviheted a szervezetedbe. Fogyassz kalciumban gazdag tejtermékeket, konzervlazacot vagy szardíniát, de a brokkoli és a mandula is remek választás. A magnézium legbiztosabb forrásai a teljes kiőrlésű lisztfélék, az olajos magvak, a hüvelyesek, valamit a sötétzöld levélzöldségek.

A meleg gyógyhatása

A meleg serkenti a vérkeringést, és ellazítja az izmokat, ezért különösen jó hatású méhgörcsök esetén, amikor pang a vér, és a méh fájdalmasan összehúzódik. Fogyassz sok gyógyteát - borsmentát, kamillát, hársfateát -, esetleg meleg limonádét. A hasadra is tehetsz alkalmanként néhány percre forró vízzel teli tömlőt vagy elektromos melegítőpárnát.

A megfelelő ásványi sókat tartalmazó gyógyfürdő is remekül lazítja az izmokat, és oldja a görcsöt. Otthon is készíthetsz magadnak ilyet, csupán egy csésze tengeri sót és egy csésze szódabikarbónát kell öntened egy kád meleg vízbe. Ülj benne húsz percig.

Mozogj egy kicsit!

Ha a görcsök nem olyan erősek, hogy ágyba parancsoljanak, tovább enyhítheted a fájdalmakat mozgással. Sétálj, vagy válassz valamilyen más, mérsékelten megerőltető testmozgást. Végezd a mozgásformát rendszeresen, de a menstruáció előtt még inkább. Ha a vérzés idejére jobb kondícióban leszel, kevésbé taglóz le a fájdalom. Ugyanakkor a menzesz alatt végzett gyakorlatok is sokat segíthetnek.

Végezz nyújtózkodó jógagyakorlatokat! Ezek is sokat segíthetnek a menstruáció alatt. Térdelj le a földre, és ülj a sarkadra. Homlokoddal érintsd meg a földet, karjaidat tedd a tested mellé. A szemed legyen csukva. Maradj ebben a testhelyzetben, ameddig csak kényelmes. A jóga szerves részét képező légzőgyakorlatok további segítséget nyújthatnak - hiszen oldják a testben kialakult feszültséget.

Cikkünk a Reader's Digest Szakorvosi tanácsadó - Házi gyógymódok című könyve alapján készült.

Blog.hu ajánló