Te hova teszed éjszaka a kispárnát? Ide kellene az ideális pihenéshez
Alvás közben fontos, hogy a nyakad megfelelő alátámasztást kapjon. Ide tedd hozzá a párnádat.

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj páros belépőt az októberi Femina Klubra, ahol eláruljuk a sikeres karrierváltás titkát!

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

Megvannak a 2017-es ősz divatszínei: gyönyörű színek jönnek, bár a szürke még marad picit

Mivel foglalkozzon a gyerek iskola után? Mutatunk pár hasznos kikapcsolódást a kicsiknek

beauty and style

Házi fátyolmaszk rizspapírból: simább, ragyogóbb bőr, pillanatok alatt »

Ha így teszel, alapozó nélkül is ragyogni fog a bőröd! Tippek egy őszinte szépségbloggertől »

Tökéletesíti a bőrt, fent tartja a festéket: sminkalap készítése pár lépésben »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A pihentető alvásról megoszlanak a vélemények: egyes tudósok állítják, hogy nyolc, de még inkább kilenc órára szüksége van a szervezetnek a teljes regenerálódásra, mások szerint viszont a hét óra is bőven kielégítő kell, hogy legyen.

A minőségi alvás azonban nem kizárólagosan az alvás mennyiségétől, hanem a környezettől is függ, többek között attól is, hogy hová teszed éjszaka a kispárnádat.

A kispárna helye

A gerincoszlopod számára nem mindegy, hogy milyen testhelyzetben töltöd el azt az időt, amit alvásra fordítasz. Sokan beleesnek abba a hibába, hogy a fejet, a vállat és a hátukat támasztják meg a párnák tengerével, ahelyett, hogy nyaki részt, a tarkót támasztanák alá.

Ez egyfajta abnormális fejtartást eredményez, melyet álomban még annyira sem lehet korrigálni, mint ébren, így tulajdonképpen a nyaki szalagok és izmok folyamatos terhelés alatt vannak, ahelyett, hogy megpihennének az éjszaka folyamán.

Mindez a környező izmokban is fájdalmat válthat ki - például a torokban is -, de hosszú távon nyaki merevség, szalag-, ideg- és izomfájdalomhoz is vezethet. Ezért nagyon fontos, hogy a megfelelő részt, azaz a nyakad középső részét polcold alá, amikor álomra hajtod a fejedet.

Célszerű erre a célra kifejlesztett speciális párnát választani, ami akár több ezer forintos költséget jelenthet, de hosszú távon behozza az árát, hiszen elkerülheted a nyak, a váll vagy éppen az egész hát fájdalmát.

Alvászavar

Az is a megfelelő tarkó-alátámasztás mellett szól, hogy a rossz testhelyzet könnyen alvászavarokat okoz, ami az egészség esetleges romlása mellett a fizikai teljesítőképességre is kihathat. Egy 2003-as kísérletben olyan embereknél csökkentették az alvásidőt, akik egyébként átlagosan hét és fél órát aludtak.

Mikor a mennyiség négy, hat órára csökkent - két héten át -, a kutatásban részt vevők teljesítménymutatója jelentősen romlott, intellektuális teljesítményük fokozatos romlásnak indult.

Délutáni alvás

A délutáni alvás szerepéről megoszlanak a vélemények. A szakértőt kérdeztük, mi lehet az igazság: káros vagy nem?

A tartós alváshiány az anyagcserére is hatással van, azok a hormonok, melyeknek szerepük van az ilyen jellegű folyamatok összehangolásában, csakis nyugalmi állapotban képesek elvégezni a feladatukat. Az inzulin, a leptin, a ghrelin vagy a pajzsmirigy- és mellékvesekéreg-hormonok a test igényeihez mérik az energiaszintet, hogy a szervek kellő ellátásban részesüljenek. Ha ez nem történik meg, az a szervezet egészségét veszélyezteti.

Blog.hu ajánló