Szeretnél nyolc órát aludni? Ebből igyál egy pohárral altató helyett!
Nem kell gyógyszereket szedned, ha nehezen alszol el, vagy gyakran felébredsz éjszaka.

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj páros belépőt az októberi Femina Klubra, ahol eláruljuk a sikeres karrierváltás titkát!

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Mitől alakulhat ki a mellrák, és hogyan előzhető meg? A szakértő tanácsai (x)

Pöttyös a csíkossal, rózsaszín a fémhatásúval? Mutatjuk, mit mivel párosíts az otthonodban (x)

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

beauty and style

Magas sarkú cipő pamutzoknival: egyre többen hordják így »

Gyors smink, amire hétfő reggel is lesz időd: eltünteti a hétvége nyomait »

Kiszáradt a kezed? Egy házi pakolás, ami segít, mielőtt kisebesedne »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Számos alkalommal írtunk már arról, mi mindent lehet tenni a kielégítő és minőségi alvás érdekében, legyen szó a hálószoba berendezéséről vagy éppen színéről, a megnyugvást és ellazulást segítő, lefekvés előtt végzett jógagyakorlatokról, vagy éppen arról, még milyen apróbb praktikák léteznek a gyors elalvás elősegítésére, illetve az éjszakai felébredések megakadályozására.

A gyógynövények hatása is elismert e téren, elég csak a levendulára gondolni, melynek illata - akár kis zsákocskák formájában alkalmazva, akár a levegőbe vagy a párnára spriccelve - elősegíti az elalvást, emellett persze az sem véletlen, hogy számos altató hatással hirdetett bolti készítmény is e téren tapasztalt jótékony tulajdonságaikat használja ki.

Mielőtt azonban beszerzed ezek egyikét, a következő gyógynövényekből készült teákat is érdemes kipróbálnod!

Gyógynövényteák a jobb alvásért

Az egyik leghatékonyabb alvást elősegítő gyógynövényként ismert a citromfű, mely amellett, hogy görcsoldó, gyulladáscsökkentő és vírusellenes tulajdonsággal rendelkezik, szedatív, vagyis nyugtató hatással is bír, ezáltal pedig hatékony segítséget jelenthet elalvási zavarok, feszültség vagy idegi eredetű szervi problémák, fájdalmak leküzdésében. Akkor is számíthatsz rá, ha tartós stressz, illetve feszültség okozza az álmatlanságot és a vele együtt járó tüneteket.

Szintén igen hatékony a macskagyökér, melynek valeriánsav-tartalma az emberre nyugtató hatással van, kiegyensúlyozza a túlterhelt, fáradt idegrendszert, illetve segít a harmonikusabb lelkiállapot elérésében is.

Hasonló hatással rendelkezik többek között a komló is, mely az egyik legjobb természetes nyugtató, szorongáscsökkentő szer, és szintén az idegességből, belső feszültségből fakadó alvászavarok leküzdésében segít.

A gyógynövények mindegyike beszerezhető tea formájában, melynek elkészítése során kövesd a terméken található utasításokat. Az erre vonatkozó instrukciók általában szintén ott olvashatók - érdemes továbbá beszélni erről a gyógyszerésszel, illetve a gyógynövénybolti eladóval is -, jellemző azonban, hogy a teából lefekvés előtt fél-háromnegyed órával kell meginni egy bögrével.

Blog.hu ajánló