Íme, a legegészségesebb sportok listája
Elhatároztad, hogy tavasztól igenis sportolni fogsz, csak azt nem tudod még, milyen mozgásformát válassz? Segítünk.

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj páros belépőt az októberi Femina Klubra, ahol eláruljuk a sikeres karrierváltás titkát!

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

Megvannak a 2017-es ősz divatszínei: gyönyörű színek jönnek, bár a szürke még marad picit

Mivel foglalkozzon a gyerek iskola után? Mutatunk pár hasznos kikapcsolódást a kicsiknek

beauty and style

Táskák az utcáról: milyen darabok illenek a kabáthoz? »

16 trendi darab a boltokból, aminek láttán te is sárgát akarsz viselni ősszel »

Kétszer hatékonyabb vele az edzés: ezért jó, ha fitneszlabdával tornázol! »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A mozgás és az egészség szavak közé akár egyenlőségjelet is tehetnénk, hiszen szinte mindegy, milyen sportot választasz, jót teszel a testeddel. Ha azonban nem éred be ennyivel, bemutatunk négy remek mozgásformát, mellyel a lehető leghatékonyabban őrizheted meg az egészségedet.

Futás - a hatékony fogyásért

A futás a legjobb választás, ha szeretnél megszabadulni néhány kilótól. Az egyik legegyszerűbb sport izmaid 70%-át átmozgatja. Aerob mozgás révén futás közben az oxigén eljut az izomsejtekhez, és a test viszonylag gyorsan átáll arra, hogy a zsírokat használja energiaforrásnak.

gy harminc perc kocogás után vércukorszinted lecsökken, és szervezeted már nem a vérben lévő cukrokat, illetve a májban és az izmokban raktározott glikogént mozgósítja, hanem a zsírraktárakat.

Agyserkentő

A Cambridge University tudósai bizonyították, hogy a futás nem csupán a testnek, hanem az agyi képességeknek is jót tesz. Heti három alkalommal végzett kocogás már mérhetően serkenti az agyműködést. Az Amerikai Tudományos Akadémia lapja - Proceedings of the National Academy of Sciences - arról számolt be, hogy a rendszeres futás javítja az emlékek felidézésének képességét, így pozitív hatással van a tanulási és más kognitív tevékenységekre.

Válaszd a futást!

Ha már maga a gondolat is riaszt, hogy egy izzadságszagú konditeremben sportolj, viszont nem zavar, ha az időjárás beleszól a programba, válaszd a futást.

Edzés közben a szabad levegőn lehetsz, gyönyörködhetsz a táj szépségében, ha pedig rosszul viseled a monotonitást, hallgathatsz zenét is. Ha azonban problémád van a boka- vagy térdízületeddel, inkább keress olyan sportot, ami kevésbé terheli meg tested ezen részeit.

Biciklizés - a jó kondícióért

Már napi félórányi kerékpározás is jelentősen fokozza az állóképességedet - és közben kíméli az ízületeidet. Reflexműködésedet tréningben tartja, mivel összehangolja az egyensúlyérzéket, a térlátást és a mozgáskoordinációt. Javítja a láb vérkeringését, így elkerülheted a visszér kialakulását. Jobb kondíciót biztosít, a kormányra hajolás közben pedig erősödnek a gerinc menti izmok. Ha nem a szobabiciklit vagy a spinninget választod, az egyensúlyérzéked is jelentősen javulhat. Nem mellékesen pedig a rendszeres kerékpározással óránként 250-300 kalóriát égethetsz el.

Válaszd a biciklizést!

Ha nem csupán a saját egészséged foglalkoztat, hanem szeretnél tenni valamit a környezetedért is, válaszd a kerékpározást. Gurulj munkába két keréken, ezzel két legyet ütsz egy csapásra: nem szennyezed a környezeted, és a napi edzést is letudtad.

Úszás - az alakformálásért

Az úszás egyik legnagyobb előnye, hogy kortól és egészségi állapottól csaknem függetlenül szinte bárki űzheti. A futással - illetve bármilyen szárazföldi sporttal - szembeni előnye, hogy az ízületek terhelése szinte elenyésző.

A sérülések kockázata más sportágakhoz viszonyítva nagyon kicsi. Ha az a célod, hogy alakod formásabb legyen, kitűnő választás. Úszás közben az izmok igénybevétele egyenletes - szinte mindegyik izomcsoportot átmozgathatod vele, fejleszti az állóképességedet, a rugalmasságodat.

Ráadásul nem csupán kondíciódat, de a testtartásodat is javíthatod az úszással. Mivel úszás közben az oxigénfelvétel és annak felhasználása egyensúlyban van, javul a tüdő, a szív és a keringési rendszer teljesítőképessége.

A hosszú életért

A University of South Carolina kutatóinak vizsgálatai szerint a rendszeresen úszóknak messze jobbak az életkilátásaik, mint más sportot űző társaiknak. A kutatást vezető Dr. Blair szerint az úszók esetében a szív- és a keringési betegségek kialakulásának valószínűsége jelentősen kisebb, mint azoknál, akik rendszeresen futnak vagy gyalogolnak.

Válaszd az úszást!

Ha nincs semmilyen bőrbetegséged - például gombás fertőzés, ekcéma -, illetve nem vagy asztmás, az úszással csak jót teszel a testednek. Ha rosszul viseled a csapatjátékokat, mert mások jelenléte inkább idegesít, mint motivál, válaszd az úszást!

Jóga - a testi-lelki harmóniáért

Az évezredes múltra visszatekintő indiai egészségmegőrzési és gyógyítási módszer valójában sokkal inkább életforma, mint sport. A jóga nem tekinthető egy légzőgyakorlatokkal tarkított speciális gimnasztikának. Bár használhatod csupán testedzésre, idővel talán feltűnik alapvető tanítása, miszerint a mozgás, illetve a test nem választható el a szellemi törekvésektől.
Ennek felismerése pedig egészségügyi szempontból sem elhanyagolható: a jóga segít a stressz levezetésében, valamint számos pszichoszomatikus betegség kialakulását megelőzheted vele. A gyakorlatok során nyújtod tested izmait, növeled állóképességedet, a jóga emellett segít a légzőszervrendszeri problémákon, az emésztőszervi rendellenességeken, valamint a hát- és gerincproblémákon.

Válaszd a jógát!

Bármilyen mozgásforma segít a stresszlevezetésben, de a jóga különösen alkalmas arra, hogy megtanítson uralmad alá vonni a feszültséget. Segítségével elkerülheted a nyugtatók, altatók, fájdalomcsillapítók és egyéb stimulálószerek használatát.

Ha szeretnéd erősíteni az immunrendszeredet, formásabb alakra és testi-szellemi egészségre, harmóniára vágysz, a jógát kimondottan neked találták ki.

OLVASD EL EZT IS!

talaj
  • fitnesz
  • edzésterv hasra

2 hét, 1 nadrágméret

laptop no
  • cukorbetegség
  • magas vérnyomás

Ülőmunkát végzel?

Blog.hu ajánló