A 4 legerősebb otthoni méregtelenítő módszer
Ha nem bírod a szaunát
Ismerj meg néhány ügyes házi trükköt, amivel helyettesítheted a szauna jótékony hatásait!

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj páros belépőt az októberi Femina Klubra, ahol eláruljuk a sikeres karrierváltás titkát!

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

Megvannak a 2017-es ősz divatszínei: gyönyörű színek jönnek, bár a szürke még marad picit

Mivel foglalkozzon a gyerek iskola után? Mutatunk pár hasznos kikapcsolódást a kicsiknek

beauty and style

Tökéletesíti a bőrt, fent tartja a festéket: sminkalap készítése pár lépésben »

Így csomózd meg a vékony övet, ha túl hosszú! Bájosabbá teszi a ruhát »

Így grimaszolj, ha későbbre akarod tolni a ráncosodást! »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A szaunázás több ezer éves múltra tekint vissza, történelme az északi, skandináv népeknél kezdődött - illetve egyesek a közép-amerikai indiánokkal kötik össze eredetét. Legismertebb fajtája a finn szauna, de számos más változata is létezik, így például a svéd vagy az infraszauna.

Egészségügyi szempontból legnagyobb előnye, hogy segít a szervezetnek megszabadulni a méreganyagoktól, immunerősítő, értágító hatású. A forró környezetben elpusztulnak a vírusok, baktériumok.

A magas hőmérséklet és a páratartalom miatt a belső elválasztású mirigyek működése fokozódik, de a szauna a bőrödet is feszesebbé teszi. Ha nem bírod a forróságot, kimaradsz a jóból - gondolhatnád. Van azonban néhány remek otthon is elvégezhető méregtelenítő módszer, mellyel pótolhatod a szauna pozitív hatásait.

Bőrsúrolás - Szépít is

Ez a rendkívül hatékony technika serkenti a nyálka kihajtását, fellazítja a nyirokrendszerben és a nyirokcsomókban rekedt toxikus anyagokat. Nem árt, ha a módszer a mindennapi egészségmegőrzés és szépségápolás szerves részévé válik. Nemcsak egészséges, de bőröd feszességét is fokozhatod vele.

Vásárolj organikus eredetű, durva szivacsot bioboltban, drogériákban. Fürdés vagy zuhanyozás előtt végezz hosszú, sepregető mozdulatokat a bőrödön, haladj a szív irányába.

A melledet, hónaljadat és az érzékeny területeket hagyd ki. Az egész művelet körülbelül öt percig tartson, majd a súroláshoz használt szivacsot mosd ki meleg vízben.

  • Kezdetnek súrold át az egyik talpad, majd haladj felfelé a lábadon elöl és hátul, egészen a fenékig. Ezt követően ismételd meg a műveletet a másik lábadon.
  • Az ujjhegyek után a kéz és a kar következik: súrold át a tenyered és a kézfejed, majd haladj a hónalj irányába.
  • Dörzsöld át a vállad, és amennyire eléred, a hátad is.
  • A mellkason végezz felülről lefelé irányuló, súroló mozdulatokat, ezt követően súrold át a nyakad.
  • A hason az óramutató járásával megegyező irányba végezd a súrolást - így segítheted a belek működését, és serkented az anyagcserét.

Bőrsúrolás sópasztával - Pörgesd fel az anyagcserét!

A sópaszta élénkíti a bőrt, fokozza a verejtékezést, így serkenti az anyagcserét is. Ez a művelet a bőrsúrolás rendkívül erőteljes - ha úgy tetszik, haladó - formája.

Azonban ne alkalmazd, ha cukorbeteg vagy, bőrproblémád vagy szívbetegséged van.

  • Tegyél fél pohár durva tengeri sót egy nagy tálba, és nedvesítsd meg annyi vízzel, hogy kemény pasztát kapj.
  • Állj a fürdőkádba vagy a zuhanytálcába. Vegyél ki egy marék sót, majd a lábadtól indulva kezdd el dörzsölni a bőrödet körkörös és le-föl mozdulatokkal.
  • A karodat is dörzsöld át ugyanezen szisztéma szerint a kéztől a váll irányába.
  • Dörzsöld meg a hátad, amennyire csak tudod.
  • Legvégül a hasad, majd a mellkas jön, ugyanazon elvek szerint, mint a paszta nélküli súrolásnál.
  • Miután az egész testedet bedörzsölted a sóval, meleg vízzel súrold le az odatapadt pasztát, és töröld magad szárazra.

Keserűsós fürdő - Méregtelenítő kúrához is

A keserűsós fürdő elősegíti, hogy a méreganyagok a bőrön keresztül távozzanak a szervezetből. Alkalmazhatod a méregtelenítő kúra kiegészítőjeként, de azon kívül is.

Mindig közvetlenül lefekvés előtt fürödj, így éjszaka mélyen alszol majd, és még tovább méregtelenítheted a szervezeted az izzadásnak köszönhetően. Ekcéma és magas vérnyomás esetén azonban tilos keserűsós fürdőt venned.

  • Forró fürdővízbe önts 300 g keserűsót és 100 g tengeri sót.
  • Feküdj bele, és áztasd magad körülbelül 20 percig, ha hűlni kezd, engedj még hozzá forró vizet.
  • Szállj ki a kádból, töröld magad szárazra, és azonnal feküdj le. Ha gondolod, lazán magad köré tekerhetsz egy fürdőlepedőt, mely felissza a verejtéket.
  • Másnap dörzsöld át a bőröd, és alaposan kend be természetes alapanyagból készült, illatmentes testápolóval.

Illóolajos fürdő - Kellemes stresszoldás

Az illóolajos fürdőt is a nap végén kell alkalmaznod, ám a keserűsós fürdővel ellentétben ennél nem szükséges a forró, elegendő a meleg víz. Többféle illóolaj közül választhatsz: használhatsz olibanumot - jegenyetömjént -, mely erős tisztító hatással bír, és kimondottan ajánlott, ha stresszes vagy, illetve szorongsz.

Ha ennek illata nem nyeri el a tetszésedet, válaszd a cédrusfaolajat, mely fokozza a toxinok kiválasztását a nyálkahártyán át.

  • Engedj egy kádnyi meleg vizet, és válaszd ki az illóolajat.
  • Tegyél öt-tíz csepp olajat fél deciliter langyos tejbe - a vízben ugyanis az olaj nem oldódik fel -, ezután öntsd a kádba.
  • Ülj be a kádba, nyúlj el a vízben, és lazíts 20 percig.
  • Ha végeztél, töröld magad szárazra, és bújj a takaró alá.

Cikkünk Alla Svirinskaya Energiatitkok című könyve alapján készült.

Blog.hu ajánló