4 sosem hallott tény a kávéról
Diabétesz, rák és szívbetegség ellen
Sokáig károsnak hitték, napjainkban azonban egyre több érv szól amellett, hogy a kávé igenis egészséges.

Nyereményjáték

Nyerj Magyarország természeti csodái című könyvet, és ismerd meg hazánk legértékesebb kincseit!

Nyerd meg a Juno mesél című tündéres mesekönyvet! Minden kislány kedvence lesz

Nyerj közel 15 000 forint értékű, Natics prémium kozmetikumokat!

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

2 perc alatt lett éles a látása Katának, ma már nem is tudja, milyen volt szemüvegesnek lenni (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

Észbontó programsorozat igen neves hazai és külföldi előadókkal, amiből 300 előadás és koncert ingyenes! (x)

Az utazás legfontosabb kelléke, és nem csak a fotózás miatt - Ezerszer könnyebb így nyaralni (x)

Milyen színű a szemed? Mutatjuk, melyik ékszer emeli ki legjobban a tekinteted

beauty and style

5 forintos módszer puffadt szemekre és fáradt bőrre »

Ezt fogjuk viselni kora ősszel: külföldi divatmárkák ajánlásával »

Házi uborkás arctonik bőrhibákra: hidratál és ránctalanít »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Arról eddig is tudtál, hogy a kávé tágítja az ereket, javítja a vérkeringést és gyorsítja az anyagcserét. Azt is tudod, hogy hozzájárul a fogak elszíneződéséhez, de kevésbé ismert tény, hogy segít a cukorbetegség és a rák megelőzésében. Bár a szakemberek között még mindig nem teljes az egyetértés, egyre több érv szól a mérsékelt kávéfogyasztás mellett.

Előzd meg a diabéteszt!

Egy ausztrál kutatás bizonyította, hogy a kávét rendszeresen fogyasztóknál kisebb eséllyel alakul ki cukorbetegség, sőt, ha többször is iszol feketét naponta - mondjuk két-három alkalommal -, akár 25%-kal csökkentheted a diabétesz esélyét. Nem befolyásoló tényező, hogy a koffeines vagy koffeinmentes változat mellett voksolsz, a kulcs ugyanis nem ebben, hanem az antioxidánsokban rejtőzik. Ha már a cukorbetegség megelőzéséről van szó, arra azért nem árt odafigyelned, hogy mivel és milyen mértékben édesíted a kávédat.

Szívvédő kávé

A kávét pár éve még a szív ellenségeként, ma már a barátjaként tartják számon. Ha mérsékelten fogyasztod, a kávé védi a szívedet. Napi két fekete esetén 20%-kal kisebb az esélyed szív- és érrendszeri problémák kialakulására. A kávéban található antioxidánsok csökkentik a szervezetben fellelhető gyulladásokat, amelyek egyébként sok probléma okozói lehetnek, köztük akár szívbetegségeké is. További jó hír, hogy a vérnyomást sem növeli olyan mértékben, mint ahogy azt régebben gondolták.

Rákellenes hatás

Több kutatás is bizonyította, hogy a rendszeres kávéfogyasztás csökkenti jó néhány rákfajta kialakulásának kockázatát. Ilyen többek között a garat, a nyelőcső és a száj rákos megbetegedése, a nem melanoma jellegű bőrrák, valamint a méhnyálkahártyarák. Szakemberek szerint a nyakon és fejen kialakuló rákfajták kockázata 12%-kal csökkenthető napi egy csésze feketével.

A stockholmi Karolinska Institutet kutatásai rávilágítottak, hogy napi két csésze kávé jelentősen csökkentheti a méhnyálkahártyarák kialakulásának kockázatát. A vizsgálatokat végző dr. Emilie Friberg szerint mindez elsősorban a túlsúllyal küzdő nők esetében figyelhető meg.

Tényleg élénkít?

Egy, a Bristoli Egyetemen végzett kutatás szerint tévedés, hogy a kávé élénkít. A szakemberek szerint a koffeint nem fogyasztók semmivel sem lassúbbak azoknál, akik napi több csésze feketét megisznak. A 379 fős kutatás alátámasztotta, hogy a kávéfogyasztók esetében a reggeli órákban koffein iránti hiányérzet lép fel, melyet megszüntet az első csésze kávé. Nekik tehát a megfelelő éberségi szint eléréshez külső segítségre van szükségük.

Milyet iszol?

Egy Svájcban végzett kutatás során annak is utánajártak, vajon befolyásolja-e a kávé egészségmegőrző mivoltát az, hogy milyen formában kerül fogyasztásra. A kutatók arra jutottak, hogy teljesen mindegy, öntesz-e hozzá tejet vagy nem, illetve eszpresszót vagy hosszú kávét iszol, ugyanúgy hasznosulnak az értékes anyagok, egyedül a nem tejből készült tejpor csökkenti a kedvező antioxidáns hatást.

Az azonban fontos, hogy figyelj a minőségre: a drágább arabica kávébabból készült termékek ízben, aromában felülmúlják a robustából előállítottat. Ráadásul koffeintartalmuk is alacsonyabb - 1-2%. Ugyanakkor, ha zacskó feliratán azt látod: 100% arabica, még nem lehetsz teljesen biztos a minőségben. A legjobb, ha ismert márkát választasz, vagy kávészakboltból szerezd be.

Blog.hu ajánló