3 megdöbbentő tévhit az egészséges életmódról
Azt gondolod, mindent megteszel egészséged megőrzése érdekében? Ismerj meg néhány meglepő tényt, nehogy tévútra kerülj!

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 2 db játék
Ez is érdekelhet

Nyerd meg az 50x200 ezer forint egyikét gyermeked osztályának! (x)

Mitől alakulhat ki a mellrák, és hogyan előzhető meg? A szakértő tanácsai (x)

Pöttyös a csíkossal, rózsaszín a fémhatásúval? Mutatjuk, mit mivel párosíts az otthonodban (x)

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

beauty and style

Skótkockás őszi körmök egyszerűen, 3 hétköznapi színnel »

Magas sarkú cipő pamutzoknival: egyre többen hordják így »

Gyors smink, amire hétfő reggel is lesz időd: eltünteti a hétvége nyomait »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Számtalan forrásból tájékozódhatsz arról, milyen lépésekkel kerülhetsz egyre közelebb a hosszan tartó egészséghez. Legyél azonban óvatos még a gyakran hallott állításokkal kapcsolatban is!

Míg eddig meg voltál győződve róla, hogy bátran követheted őket, most szembenézhetsz a valósággal. Lehet, hogy az ellenkező eredményt éred el azokkal a módszerekkel, melyekben szilárdan hittél!

C-vitamin-tabletta - Tényleg minden mennyiségben?

A Föld legtöbb élőlénye képes saját szervezetéből előállítani a C-vitamint. Néhány állatfaj mellett azonban az ember is azok közé tartozik, akik csak táplálék útján juthatnak hozzá. Ha ez nem történik meg, a vitamin hiányában veszélyes betegségek fenyegetnek. Ugyanakkor túlzásba vinni sem szabad a fogyasztását. Bár maga Szentgyörgyi Albert is napi 1000 mg C-vitamint fogyasztott, a közelmúltban tudományos kísérletek mutattak rá, hogy a számolatlanul szedett mesterséges készítmények súlyos károkat is okozhatnak egészségedben.

Az angol Leicester University kutatása szerint a naponta szedett 500 mg-os C-vitamin ahelyett, hogy megvédene a kórokozók támadásától, ellenkező hatást vált ki.

Megnöveli a betegségeket előidéző szabadgyökök számát, így fokozódik a rák és a szívbetegségek kialakulásának kockázata.

A stockholmi Karolinska Orvostudományi Intézet munkatársai hasonló hatást fedezték fel, mikor 24 600 nőt vizsgáltak, akik naponta 1000 mg C-vitamint szedtek. Esetükben 25%-kal gyakrabban alakult ki szürke hályog, mint a jóval csekélyebb mennyiségű vitaminkészítményt fogyasztók között!

Ősztől tavaszig bíztál benne, hogy a nagyobb mennyiségű C-vitamin megóv az influenzától és a megfázástól? A Helsinki Orvosi Egyetem és az Ausztrál Nemzeti Egyetem kutatóinak kísérlete bizonyította, hogy semmivel sem vagy nagyobb biztonságban, ha az ajánlott napi mennyiség sokszorosával egészíted ki az étrendedet.

Természetes forrásokból!

A tévhit ellenére ezentúl se fordulj el a C-vitamintól, hiszen valóban nélkülözhetetlen tápanyagként védi az egészségedet. Azonban próbálj természetes úton, táplálékok formájában hozzájutni! A csipkebogyó, a feketeribizli, a savanyú káposzta és a citrusfélék bőségesen szerepeljenek a tányérodon. Ha úgy érzed, szervezeted további kiegészítést igényelne, háziorvosod javaslatára válassz a mérsékelt mennyiséget tartalmazó készítmények közül.

Tejfogyasztás - Valóban élet, erő, egészség?

A megfelelő minőségű fehérjebevitel segít, hogy megőrizd állóképességedet, és formás izomzattal büszkélkedhess. Ha korábban úgy gondoltad, a tej ideális fehérjeforrás, és vitamintartalma is védi egészségedet, érdemes megismerned a kutatások eredményeit, melyek meglepő cáfolatot tartogatnak.

A százéves kort elért Dr. Norman Walker - amerikai táplálkozáskutató - rámutatott a tejtermékekben található antibiotikum-maradványok veszélyére. Az itallal együtt ezek a gyógyszermaradványok is bekerülnek a szervezetedbe, ha pedig később egy betegség kapcsán antibiotikum-kezelésre lenne szükséged, könnyen lehet, hogy nem reagál rá a szervezeted.

A Harvard Egyetem tanulmánya is megdöbbentő eredményre jutott. A naponta több alkalommal tejet fogyasztó nők között jóval nagyobb arányban fordul elő csontritkulás, mint azok körében, akik alig, illetve egyáltalán nem isznak tejet. A magyarázat egyértelműen nyomon követhető.

A tejben a pasztörizálás hatására olyan folyamatok mennek végbe, melyek következtében a kalcium nem tud megfelelően hasznosulni, ellenben lerakódik a csontok és az erek falára, meszesedést elindítva. Ráadásul a nehezen emészthető tejfehérje savas irányba tolja el szervezeted kémhatását, ennek ellensúlyozására rengeteg kalcium áramlik ki a csontokból, rombolva azok szerkezetét.

Ha eddig nem fedezted fel, mi állhat makacs köhögésed, náthád és visszatérő fertőzéseid hátterében, az amerikai Allergia, Asztma és Immunológiai Akadémia kutatása választ ad rá. Megállapításuk szerint a legtöbb ember szervezete allergénként reagál a tej alkotórészeire, és az említett tünetek jelzik a tiltakozást.

Mit tehetsz?

Ha nem tapasztalsz allergiás reakciót, nem kell végleg lemondanod a tejfogyasztásról. Azonban ajánlott a bio változatot fogyasztanod, mérsékelt mennyiségben. Ha biztos akarsz lenni abban, hogy valóban bio élelmiszert vásárolsz, keresd a termékeken a Biokontroll Kht. tanúsítványát. Ezenkívül érdemes a növényi tejekkel, például a szójatejjel is megbarátkoznod.

Kemény edzés naponta? - Veszélyben az egyensúly!

A rendszeres testedzés több oldalról is védi egészségedet. A keringés javítása által sejtjeid több oxigénhez és tápanyaghoz jutnak, immunrendszered erősödik, csontjaid és izomzatod hosszútávon megőrzi épségét. Ám tévhit, hogy minél többet sportolsz, annál egészségesebb leszel. Ha naponta kimerítő edzésprogramot folytatsz, azzal az ellenkező hatást éred el.

Az amerikai Olimpiai Szövetség és a Sporttudományi Egyetem megállapította, hogy a túlzásba vitt, megfelelő pihenőidőt sem hagyó edzések jelentős veszélyeket rejtenek. Rövidesen tapasztalhatod, hogy nemcsak a teljesítményed csökken, de számtalan kellemetlen tünettel kell szembenézned.

A túlzásba vitt sportolásból eredő tünetek

  • Étvágytalanság.
  • Hajlam a fertőzésekre.
  • Krónikus izomfájdalom.
  • Koncentrációs zavarok.
  • Álmatlanság, depresszió.

Mindez annak tudható be, hogy az intenzív és túl gyakori edzések hatására egyes kémiai anyagok szintje kórosan megváltozik a szervezetedben. A glutamin nevű aminosav mennyisége jelentősen csökken, pedig ez az anyag nagymértékben felelős a megfelelően működő immunrendszerért. Így tehát a mértéktelen sportolás következtében egyre gyakrabban érhetnek utol a vírusok.

Kiegyensúlyozott lelkiállapotodról, pihentető alvásodról egy fontos idegrendszeri szabályozó anyag, a szerotonin megfelelő szintje gondoskodik. A túlzásba vitt edzések hatására annyira megnövekedhet a mennyisége, hogy váratlan hangulati ingadozások, alvászavar és ingerlékenység keríthet hatalmába.

Csak módjával!

Ha szeretnéd elkerülni a kellemetlen tüneteket, és a sport egészségvédő hatását akarod élvezni, mindenképpen hagyj egy-két napot az edzésprogramok között a pihenésre, ekkor elégedj meg a könnyű sétával. Így bátran készítheted a sporttáskát a legközelebbi alkalomra.

OLVASD EL EZT IS!

vorosbor
  • genetika
  • táplálkozás

Mit tudnak a százévesek?

Blog.hu ajánló