3 mérgező étel, amit egészségesnek hiszünk
A veszély a legváratlanabb helyről fenyeget: azok a táplálékok is károsak lehetnek, amiket éppen egészséged megóvása érdekében fogyasztasz!

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Kocsis Korinna szupermodell elárulta mindig gyönyörű barna bőrének titkát (x)

Csak úgy versengenek érte az emberek! Hihetetlen, mit építenek a fővárosban (x)

5 kihagyhatatlan film, amit még premier előtt megnézhetsz! (x)

Schell Judit lerántja a leplet a férfi-nő kapcsolat titkairól - Megéri a múltba révedni? (x)

beauty and style

Bundás, meleg szobacsizma házilag, varrás nélkül - Imádni fogod! »

Így fertőtlenítsd a sminkecsetet: nem elég, ha meleg vízbe áztatod »

Unikornis a tortán: 2017 fura trendje már az esküvőkre is begyűrűzött »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A reformkonyha számos egészséges élelmiszert forradalmasított. Azonban valóban annyira jótékonyak ezek a táplálékok, mint azt hisszük? Nem is gondolnád, hogy a tej, amit gyomorégés ellen iszol, valójában növeli a gyomorsavat, a szója pedig annyi hormont tartalmaz, hogy akár fogamzásgátlót sem kell szedned mellette. Ismerd meg az egészségesnek hitt ételek másik arcát!

Szója

Az állati eredetű káros anyagokat a modern étkezési divat egyre inkább kiszorítja táplálkozásunkból. Ezzel párhuzamosan azonban megjelent a szója, ami igen változatos formában, szinte már napi szinten megtalálható táplálékainkban. A növényt nagy mennyiségben alkalmazzák húspótlóként, illetve zsírszegény tej előállítására, pedig nem véletlen, hogy keleten csak egészen kis mennyiségben, ínyenc finomságként fogyasztják.

A szójabab ugyanis rengeteg olyan méreganyagot tartalmaz, ami akár szervezeted létfontosságú funkcióit is károsíthatja!

Az egészségesnek hitt növény olyan anyagokat tartalmaz, amelyek gátolják szervezetedben a fehérje-lebontó enzimek termelődését, illetve akár vérrög képződéséhez is vezethetnek. Ezek a méreganyagok még főzéssel sem közömbösíthetőek teljes mértékben, ráadásul a hasnyálmirigy mellett a pajzsmirigy működését is erőteljesen képesek gátolni. A nagy mennyiségű szójafogyasztás tehát könnyen vezethet emésztési panaszok, illetve pajzsmirigy-alulműködés kialakulásához, aminek köszönhetően a gyomor- és a pajzsmirigy-rák kockázatát is megnöveli. Emellett azonban igen magas arányban tartalmazza a kis mértékben jótékony izoflavonoidokat, amelyek ösztrogéntermelő hatása ekkora mennyiségben fogamzásgátló hatást fejthet ki.

Édesítőszerek

A cukor hizlal, és egészségtelen. De mi a helyzet az édesítőszerekkel? Az aszpartám-botrány kirobbanásának köszönhetően fény derült a titokra, miszerint az édesítőszerek nagy mennyiségben fogyasztva súlyosan károsíthatják az idegrendszert.

Az aszpartámot egy gyógyszergyártó cég fejlesztette ki fekély elleni szerként, azonban a tablettának súlyos mellékhatásai lettek. Ezt a botrányt még el tudta simítani a cég, és a rendkívül édes adalékanyagot továbbadta az élelmiszeriparnak, ahol azóta is nagy mennyiségben alkalmazzák. A gyártók azzal védekeznek, hogy a vegyület kis mennyiségben nem káros, azonban mi az, ami ma nem tartalmaz édesítőszert? Ha nem vigyázol tehát, a diéta akár halálos is lehet, ugyanis a kalóriaszegény cukorpótló az idegrendszert károsítva akár rosszindulatú daganatok keletkezéséhez is vezethet.

Tej

A tejről azt gondolnánk, hogy magas kalciumtartalma véd a csontritkulás ellen, valamint magas vitamintartalma révén óvja egészségünket. A legújabb kutatások szerint azonban a tejfogyasztásnak több hátránya van, mint előnye: cukorbetegség kialakulásához vezethet, növeli a csontritkulás kialakulásának kockázatát, és súlyos gyomorpanaszokat okozhat! Ezen kívül az is tévhitnek bizonyult, hogy a friss tehéntej egészségesebb, mint a káros adalékanyagokat tartalmazó, pasztőrözött, tartósított bolti változat. A dús, frissen fejt tejben ugyanis számos olyan kórokozó található, ami súlyos bélgyulladást okozhat, de a tehéntejtől akár a szarvasmarha betegségeit is elkaphatod.

Emellett az inzulinfüggő cukorbetegség kialakulásának kockázatát is növeli, mivel olyan állati fehérjéket tartalmaz, amelyek ellen a szervezet védekezésül fehérjebontó anyagokat termel, melyek hasonló szerkezetű vegyületek semlegesítésére vannak kódolva, mint az inzulin, így szervezeted önmaga pusztítja el a vércukor szintjét szabályozó létfontosságú anyagot.

A feltételezésekkel ellentétben a tej magas kalciumtartalma sem hasznosítható szervezeted számára, mivel olyan, állati fehérjével dúsított közegben található, amiből nem tudja kivonni azt. Ezzel ellentétben viszont a fehérjék lebontása során gyomrodban savas kémhatás keletkezik, ami egyrészt súlyosan károsíthatja nyálkahártyádat, másrészt pedig a lebontáshoz szervezeted a csontokból von el kalciumot. Az állati eredetű kalciumforrás helyett fogyassz inkább zöldségeket és gyümölcsöket, melyeknek hasznos anyagait szervezeted nagy hatásfokkal tudja hasznosítani.

OLVASD EL EZT IS!

csipkes felso  nagy
  • gyógynövény
  • tünetek és betegségek

Hasi görcsök, puffadás, székrekedés

Blog.hu ajánló