2 komoly hiánybetegség a töredező körmök hátterében
Ahelyett, hogy lakk alá rejtenéd a problémát, inkább tegyél a töredező körmök ellen!

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Beindul a D-vitamin-termelődés, és javítja a közérzetet: töltődj fel bioszoláriummal télen is! (x)

Csak úgy versengenek érte az emberek! Hihetetlen, mit építenek a fővárosban (x)

5 kihagyhatatlan film, amit még premier előtt megnézhetsz! (x)

Schell Judit lerántja a leplet a férfi-nő kapcsolat titkairól - Megéri a múltba révedni? (x)

beauty and style

Zsírégető séta otthon: napi 12 perc mozgással már látható lesz a változás »

Csodás őszi esküvői dekorok erdei bogyókkal - Ez is lehet romantikus »

4 tipikus vásárlási hiba, amitől tele a szekrény, még sincs mit felvenned »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Talán azt gondolod, a töredező köröm csupán esztétikai kérdés, illetve hajlam dolga, pedig valójában komoly hiánybetegséget jelez. Míg a körmök megvastagodása jellemzően körömgombára hívja fel a figyelmet, addig elvékonyodása, törékennyé válása vas-, illetve kalciumhiányra utalhat.

Amennyiben nem tulajdonítasz komolyabb jelentőséget a tünetnek, idővel súlyosabb következményekkel is szembe kell nézned.

Vashiány - elsősorban nőknél

A vas a vörösvérsejtek oxigénszállító összetevőjének nélkülözhetetlen alkotórésze. Mind a hemoglobin, mind a mioglobin képződéséhez rendkívül fontos, hogy elegendő vas legyen jelen a szervezetedben. Az ajánlott mennyiség nők esetében 15 mg - terhesség alatt 30 mg -, férfiaknál, illetve változókor után napi 10 mg szükséges. Az ásványi anyag hozzájárul a test megfelelő energiaellátásához, az immunrendszer hibátlan működéséhez.

Hiányában

Amennyiben a táplálkozás útján nem veszel fel elegendő vasat, idővel számos tünet jelzi majd az ásványi anyag hiányát: romlik a koncentrációs képességed, körmeid töredezetté válnak, sápadt és fáradékony leszel. Mivel a vérvesztéssel együtt a szervezet vasat is veszít, nők esetében a menstruáció miatt jóval gyakoribb probléma a vashiány, mint a férfiaknál.

Pótold a vasat!

Súlyos hiánybetegség esetén az orvos vaspótló készítményeket írhat fel - ezek szedése hetekig vagy akár hónapokig is indokolt lehet. Természetes formában a máj, a bárány- és a marhahús tartalmaznak nagyobb mennyiségű vasat. Vegetáriánusok számára bab- és borsófélék, levélzöldségek, valamint aszalt gyümölcsök fogyasztása ajánlott nagyobb mennyiségben.

Kiegyensúlyozott táplálkozás

Helyes étrenddel számos betegség kialakulását megelőzheted. Hallgasd meg dietetikus szakértőnk tanácsait!

Kalciumhiány - csontritkuláshoz vezet

A kalcium nem csupán a csontok és a fogazat szilárdságát biztosítja, hanem a körmök erősségéért is felel. Nélkülözhetetlen továbbá a véralvadáshoz, különböző hormonok és enzimek termelődéséhez, valamint az izmok összehúzódásához. A kalcium biztosítja az idegsejtek közötti kommunikációt és a megfelelő sebgyógyulást is. Az ásványi anyag szintje a vérben állandó, amennyiben csökkenne, a szervezet a csontokból vonja el. Felnőtt szervezet számára napi 1000 mg kalciumra van szükség.

A kalciumhiány jelei

Amennyiben a tested hosszú időn át nem jut elegendő kalciumhoz, a hiányállapotra szuvas fogak, töredező körmök hívják fel a figyelmet. Idővel - különösen nők esetében - csontritkulás alakul ki. A vér alacsony kalciumszintje pedig izomgörcsöket okozhat.

Több kalciumot!

Amennyiben táplálékkiegészítő formájában veszed magadhoz a kalciumot, úgy a hatékony felszívódás érdekében oszd ketté az adagodat. Érdemes napi két alkalommal 600 mg-ot magadhoz venni - mindig étkezés közben. Legbiztosabb természetesen forrásként a tejtermékeket érdemes említeni. Tehát kalcium hiányában fogyassz több tejet, joghurtot és sajtot. Ezenkívül a brokkoli, a mandula és a szardínia tartalmazza nagyobb arányban az ásványi anyagot.

Blog.hu ajánló