10 azonnali gyógymód kimerültség ellen
Reggelente nehezen és fáradtan ébredsz, ebéd után legszívesebben szunyókálnál egy kicsit, este pedig alig várod, hogy ágyba bújj?

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a BBC GoodFood gasztromagazinra, és ismerd meg a baconös brownie receptjét! (x)

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Édes, gyümölcsös, és alig van benne kalória, így bűntudat nélkül fogyaszthatod ezt az italt (x)

Nyerd meg az 50 x 200 000 Ft egyikét gyermeked osztályának! (x)

Mitől alakulhat ki a mellrák, és hogyan előzhető meg? A szakértő tanácsai (x)

Pöttyös a csíkossal, rózsaszín a fémhatásúval? Mutatjuk, mit mivel párosíts az otthonodban (x)

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

beauty and style

Csodásan bánik a testével a ducinak tartott balerina »

Skótkockás őszi körmök egyszerűen, 3 hétköznapi színnel »

Magas sarkú cipő pamutzoknival: egyre többen hordják így »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Mindenki szembesül néha a fáradtsággal - ha te is így vagy ezzel, és szeretnéd megduplázni energiatartalékaidat, vannak bizonyos módszerek, melyekkel könnyedén megteheted. Létezik néhány egyszerű trükk, mellyel megőrizheted, sőt, növelheted vitalitásodat.

Bőséges reggeli, egy kis tervezés és határozott nemek

Ha energikus napra vágysz, nem mindegy, hogyan kezdesz neki. Rendkívül fontos a bőséges reggeli. Az egészséges reggeli szénhidrátot, fehérjét és zsírt is tartalmaz, persze mértékkel. A gabonapehely, mely javarészt összetett szénhidrátokból áll, illetve egy pohár tej, mely tisztán fehérje, kiváló reggeli.

A rozskenyérből készült pirítós és egy-két teljes kiőrlésű lisztből készült péksütemény szintén nagyszerű energiaforrás a korai órákra. A fehérjeigény fedezésére pedig kiválóan alkalmas az alacsony zsírtartalmú joghurt.
A nap további részében fontos, hogy legyen kész terved: így jobban be tudod osztani erőtartalékaidat. Reggelente vedd számba az aznapi teendőidet, rangsorold őket. Ahhoz pedig, hogy a lehető legjobban gazdálkodhass az energiáddal, tanulj meg nemet mondani. Ha zsúfolt a napi program, mondj le egy megbeszélést.

Tévé és cigaretta nélkül, jógával

Ahhoz, hogy feltöltődhess, nem a televízió a legmegfelelőbb eszköz. Kapcsold ki a készüléket, hiszen az sokkal inkább alkalmas arra, hogy, ha pillanatnyilag mélyponton vagy, még mélyebb letargiába taszítson. Ha egy jó könyvvel bekucorodsz a kedvenc foteledbe, nagyobb eséllyel nyered vissza az életkedvedet.

Hasonló a helyzet a cigarettával. A nikotin akadályozza a sejtek oxigénellátását, így a dohányzásnak a fáradtságérzet kialakulásában is szerepe van. Tedd le a cigarettát, és, bár a hatás nem azonnali, később többszörösen megtérül majd az erőfeszítésed, ha lemondasz a dohányzásról.

Sok folyadék és hideg fürdő

Ha elegendő vizet fogyasztasz, az már fél siker - a vízhiány ugyanis fáradtságot okoz. Ezt könnyedén megelőzheted, ha mindig figyelsz arra, hogy elfogyaszd a napi két liter folyadékot. A legjobb, ha napközben mindig van egy palack víz az íróasztalodon - így kisebb eséllyel feledkezel meg a folyadékpótlásról.

A vizet nemcsak meginni lehet - arra is kiválóan alkalmas, hogy elmerülj benne egy-egy feszült nap után. Vegyél hideg fürdőt! Ha úgy érzed, teljesen leengedtél, akár egy gyors, hideg vizes arcmosás is újabb lendületet adhat. Az otthoni pezsdítő hideg zuhany pedig még inkább segíthet. A vízfüggöny ugyanis negatív ionokat bocsát ki a levegőbe, és talán ezek is jó hatással vannak a kedélyállapotra.

Színes falak és alvási praktikák

Ha sötét, komor lakásban élsz, esetleg a munkahelyed nem elég világos, azt nemcsak a hangulatod sínyli meg, hanem a fáradtságérzet is könnyebben eluralkodik rajtad.

A megoldás egy kis napfény - valódi és átvitt értelemben egyaránt. A kutatások kimutatták, hogy a színek és a változatosság is növeli az aktivitást. A piros például a rövid távú feltöltődést segíti, míg a zöld nyugtató hatású, és hosszabb időn át hat. Tedd tehát minél színesebbé az otthonodat és a munkahelyedet is.

Bár az alvás alapvető szükséglet ahhoz, hogy energikus legyél, a jóból is megárt a sok. Ha túlságosan sokat szundikálsz, attól egész nap kába leszel, így tehát tévhit, hogy minél többet alszol, annál kipihentebben nézhetsz szembe a következő nappal. A legtöbb felnőtt számára hat-nyolc óra éjjeli alvás bőven elegendő.

Tudtad?
Mindemellett persze a mozgás is nagyon fontos része az egészséges életmódnak, és ezzel is megelőzheted, hogy túlságosan hamar kimerülj. Napközben páróránként mozgasd át magad. Erre számtalan lehetőség kínálkozik: ha van rá módod, szobakerékpározz az irodában, lift helyett használd a lépcsőt, vagy végezz izometrikus gyakorlatokat az íróasztal mellett.

Cikkünk a Reader's Digest Szakorvosi tanácsadó - Házi gyógymódok című könyve alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

legkoondicionalo
  • légkondicionáló
  • tünetek és betegségek

3 súlyos betegség, amit a légkondicionáló okoz

csipkes felso  nagy
  • gyógynövény
  • tünetek és betegségek

Hasi görcsök, puffadás, székrekedés

Blog.hu ajánló