A 10 legegészségesebb étel
Ha már így is, úgy is annyi mérgező anyag vesz körül, legalább néhány táplálékkal próbáld meg ezt kompenzálni!

Nyereményjáték

Nyerj kényeztető, masszázs-wellness élménycsomagot 2 fő részére, Bükfürdőre! (x)

Nyerj prémium öregedésgátló arcszérumot, és búcsúzz el a ráncoktól! (x)

Nyerj platinával díszített Angyalszárny nyakláncot fehér finomporcelánból! (x)

összesen 6 db játék
Ez is érdekelhet

Ilyen, amikor a klasszikus balett breaktánccal keveredik: ezt neked is látnod kell (x)

Tökéletesen tiszta lesz az otthonod, és alig kell érte tenned: csak 3 dolog kell hozzá (x)

Különleges ereje van az itteni gyógyvíznek: véletlenül fedezték fel helyiek a '60-as években (x)

Pataki Zita és férje különleges masszázzsal csillapítják a stresszt, naponta többször is (x)

Akciósan csaphatsz le a gyerek karácsonyi ajándékára, ha figyelsz néhány apróságra (x)

beauty and style

Nőiesebbek, mint a farmer: 3 nadrágfazon, ha széles a csípőd, és vastag a combod »

Így marad sötét a fekete farmer: színmegőrzők és színmegújítók körképe »

A szaúdi hercegnő simán lenyomja Katalint - A stílusa egészen kifinomult »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Sárgarépa, szója, brokkoli

Egyre több daganatos betegséget diagnosztizálnak az orvosok, világszerte. De nem csak világviszonylatban nőtt a betegek száma, hanem hazánkban is évről-évre többen halnak meg rákos megbetegedés miatt.

Egyrészről a növekedés érthető, hiszen életmódunk és természetes – vagy sok esetben mesterséges - környezetünk nem kedvez a rákmegelőzésnek.

Ugyanakkor viszont a számok növekedése érthetetlen is, hiszen orvosi kutatások sorban bizonyítják be teljesen hétköznapi és könnyen beszerezhető gyümölcsökről vagy zöldségekről, hogy 30-40%-kal csökkentenék a megbetegedések számát, ha kúraszerűen, megelőzés céljából mindenki rendszeresen fogyasztaná őket.

Az összes zöldség és gyümölcs közül a répában van a legtöbb A-vitamin, mely azért fontos, mert szerepet játszik a szervezet védelmében, részt vesz a szabadgyökök károsító hatásának megakadályozásában, amelyek többek között felelősek bizonyos rákos megbetegedések és az érelmeszesedés kialakulásáért. A szójában nagyon sok a telítetlen zsírsav, mely szintén nélkülözhetetlen a rák megakadályozásában. A brokkoliban pedig van egy szulforafan nevű anyag, mely segíti a rákos sejtek pusztulását.

Paprika

Az immunrendszer erősítése nagyon fontos feladat lenne, ám annyira általános célnak tűnik, hogy igazán csak kevesen foglalkoznak vele. Pedig, ha a szervezet természetes védekezőrendszere nem az igazi, akkor akármilyen mesterséges szerrel is igyekszel kipótolni a hiányosságokat, a siker nem lesz maradéktalan.

A gyenge immunrendszernek elég egy tüsszentés, és máris beteg vagy, vagy egy fárasztó nap, és máris herpesz jelenik meg ajkaidon. Tavasszal meg különösen fontos lenne a lemerült vitaminraktárakat feltölteni, és megújítani a szervezet energiáját.

A természetes erősítés a legjobb. Sokkal hatékonyabb, mintha tablettás vitaminokat szednél minden nap. A paprika rengeteg C-vitamint tartalmaz, erős antioxidáns hatással rendelkezik, így nem csak erősíti, de védi is az immunsejteket.

Paradicsomlé

Ha a paradicsomot nem egyben, nyersen fogyasztod, hanem kipréseled a levét, akkor hatásait megsokszorozva élvezheti szervezeted. Rákellenes hatása egészben sem elhanyagolható, de préselt levének még a répánál is erősebb a hatása. A likopin nevű piros színezőanyag elsőrendű szabadgyökfogó. A lé és a szósz ereje azért nagyobb, mint a friss paradicsomé, mert folyékony formában a szabad színezőanyag koncentrációja magasabb.

Természetesen nem csak a sárgarépa, a szója, a brokkoli, a paprika és a paradicsomlé egészséges. Rengeteg olyan zöldség és gyümölcs áll még a rendelkezésünkre, melyeket hatékonyan és biztonságosan alkalmazhatnánk egészségünk tartós megőrzésére.
További ételek, élelmiszerek a Top 10-es listáról:
  • Papaya – a papayának kiemelkedő szerepe van a gyomorvédelemben.
  • Banán – a banán segít az alvásproblémák megoldásában.
  • Kivi - magas C-vitamin tartalma antioxidáns hatású.
  • Gabonafélék – a gabonafélék segítenek a keringés szabályozásában, és csökkentik a magas vérnyomást.
  • Tengeri halak – a tengeri halakban sok az Omega3 zsírsav, ezáltal segítenek megelőzni az érelmeszesedést és a szívrohamot.
Blog.hu ajánló