Hosszabbítsd meg az életed 10 évvel!
Nincs szükség semmilyen varázslatra ahhoz, hogy sokáig fiatal maradj. Elég, ha betartasz néhány alapvető dolgot.

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Kocsis Korinna szupermodell elárulta mindig gyönyörű barna bőrének titkát (x)

Csak úgy versengenek érte az emberek! Hihetetlen, mit építenek a fővárosban (x)

5 kihagyhatatlan film, amit még premier előtt megnézhetsz! (x)

Schell Judit lerántja a leplet a férfi-nő kapcsolat titkairól - Megéri a múltba révedni? (x)

beauty and style

A világ legjobb esküvői fotói: nem hagyományosak, de tele vannak élettel »

A leggyakoribb sminkhibák magyar bloggertől - Kerüld el a maszkhatást! »

Rémisztően jó körömminták Halloweenra: nagy sikert arathatsz velük »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az idősödés folyamatának lelassításához elegendő néhány apróbb életmódbeli változtatás. Nem kell nagy dolgokra gondolni. Elég, ha kicsit jobban odafigyelsz a napirendedre és önmagadra. Próbáld betartani az alábbi tanácsokat!

Az étel – orvosság

A zsírszegény étrend önmagában még nem azonos az egészséges táplálkozással. Fontos az egyes élelmiszercsoportok megfelelő arányú fogyasztása és a változatosság – az egyoldalú táplálkozás ugyanis rövid úton vitaminhiányhoz vezet. Ezen kívül pedig az is nagyon lényeges, hogy megkülönböztesd egymástól a hasznos és a káros zsírokat.

A heti egyszeri halfogyasztás például csökkenti a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulásának kockázatát. Ha pedig naponta ötször fogyasztasz gyümölcs- és zöldségféléket, 20%-kal növelheted esélyeidet a rákos betegségekkel szemben. A legnagyobb nehézséget azonban az jelenti, hogy az egészséges táplálkozásnak rutinná kell válnia. A beidegződött rossz szokásokat képtelenség egyik pillanatról a másikra elhagyni, de apróbb változtatásokkal javíthatsz rajta.

Tedd le a cigarettát!

Napjainkban a halálesetek legalább felének valamilyen rák- vagy szívbetegség az oka. Ma már nyilvánvaló, hogy a dohányzás igen komoly kockázati tényezőt jelent ezekre a betegségekre nézve. Ha szeretnél sokáig élni, mindenképpen ideje felhagynod a dohányzással. Azt se felejtsd el, hogy a káros szokásoddal nem pusztán a saját egészségedet rombolod. Dr. Michael Roizen – a Chicagói Egyetemen végzett – kísérletei során megállapította, hogy egyetlen dohányfüstben eltöltött óra négy cigaretta elszívásával egyenértékű. Ha rászántad magad arra, hogy letedd a cigarettát, itt olvashatsz néhány bevált trükköt, mellyel könnyebben leszokhatsz a dohányzásról.

Rendszeres orvosi ellenőrzés

A legtöbb ember utál orvoshoz járni, noha rengeteg egészségügyi probléma megelőzhető lenne ezáltal. A rendszeres vérnyomás-ellenőrzéssel kimutatható a magasvérnyomás-betegség. Ennek kezelésével pedig súlyos szív- és érrendszeri problémák kerülhetőek el. A pneumococcus elleni védőoltással megelőzhetőek a bakteriális tüdőgyulladás bizonyos típusai, az influenza elleni védőoltással pedig nem csupán az influenzát, hanem annak szövődményeit is elkerülheted. Végül pedig rendkívül fontos, hogy az olyan kötelező szűrővizsgálatokról se feledkezz meg, mint a mell- vagy a méhnyakrák-szűrés.

Mozgás!

Egészséged megőrzése szempontjából talán a rendszeres testmozgás a legfontosabb. Már egészen kevés testmozgás - napi húsz perc - is rengeteget lendíthet az általános állapotodon – ha rendszeresen végzed. Fiatalabb korban érdemes az erőnléti edzésekre – például a súlyzózás – is koncentrálni. Harminc felett válassz olyan sportokat, melyek az egész testedet megmozgatják. Ilyen például az úszás, a kerékpározás, a gyaloglás vagy a tánc. Negyven év fölött már nem árt óvni az ízületeket, ebben a korban jó választás lehet a túrázás, az úszás és a kerékpározás. Az ötödik ikszen túl inkább a rendszerességen van a hangsúly. Ilyenkor nem szerencsés megerőltető sportot űzni. Az idő múlásával egyre inkább előtérbe kell, hogy kerüljenek az olyan gyakorlatok, melyek az állóképességet, az egyensúlyérzéket, illetve a rugalmasságot fejlesztik. Kiváló sport lehet például a jóga.

Az ember társas lény!

Az emberi kapcsolatok ápolása rendkívül fontos lelki és fizikai jóléted szempontjából egyaránt. Ha emberek vesznek körül, ha sok időt töltesz barátaid vagy szeretteid társaságában, jobb lesz a közérzeted, és kiegyensúlyozottabbá válsz. Mindez pedig jótékony hatást gyakorol az egészségedre is. Nem szerencsés tehát, ha életed úgy alakul, hogy a napi robot és a stressz felemészti minden energiádat, és vajmi kevés időd jut önmagadra, illetve azokra a dolgokra, melyek örömet jelentenek számodra.

Cikkünk a Törődjön többet egészségével! című könyv
alapján készült.

Mindig is csodáltad azokat, akik fiatalabbnak tűnnek a koruknál? Mi lehet a titkuk? Hogyan tudják megőrizni szellemi frissességüket, és hogyan tudnak idős koruk ellenére is jó formában maradni?
Sok hasznos egészségügyi tanácsot és naprakész információt olvashatsz a könyvben a fontos orvosi szűrővizsgálatokról, az étrend-kiegészítőkről, a rendszeres testmozgásról vagy az emlékezőképesség fejlesztéséről.
Megmutatja, hogyan veheted kézbe életed irányítását, és élvezheted a hosszú és egészséges élet minden pillanatát.

Kiadja a Reader’s Digest.
Ára 6990 Forint.
A könyvet itt rendelheted meg!

OLVASD EL EZT IS!

no tanul
  • tanulás
  • táplálkozás

Ezeket edd vizsgaidőszakban!

Blog.hu ajánló