100%-os narancslevek tesztje: nem a legdrágább a legjobb

Saját márkás termékek taroltak az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület és a Kosár magazin tesztjén.

Húsvéti tojásvadászat
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Egy darab narancsból átlagosan 85 gramm narancslé készíthető. Nem mindegy azonban, hogy milyen. Ezt tesztelte az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület - OFE - élelmiszer-szakértő csapata tíz, 100%-os narancslén.

A Kosár Online idei narancslétesztje az ellentmondások tesztje volt bizonyos értelemben. Habár a megízlelt dzsúszok többsége hozta a magas gyümölcstartalmú üdítők színvonalát, számos nagy név nem - vagy nem eléggé - nyerte el a szakértők tetszését.

Gyümölcsital, nektár és dzsúz

Nem árt, ha tudod: gyümölcsital az, ami kisebb mennyiségben - jellemzően 12-25%-ban - tartalmaz gyümölcslevet, és hozzáadott tartósítószert, cukrot, mesterséges anyagokat is találsz benne. A nektárnál 25-99%-os gyümölcstartalommal számolhatsz, a dzsúsz pedig, a gyümölcslevek favoritja,100%-os. Az üdítőital fő jellemzői az egyenletes minőség, az optimális sav-cukor arány és a kiváló üdítő hatás.

Narancsléteszt

Nem érte túl nagy meglepetés az OFE élelmiszer-szakértőit a teszt során. A 100%-os narancslé ugyanis a legtöbb esetben valóban az, ami: dzsúsz kellemesen telt ízzel, narancssűrítményből és vízből. Egy ilyen ital az előírások szerint sem tartósítószert, sem hozzáadott cukrot nem tartalmazhat. Ha a dobozon cukor összetevővel találkozol, akkor az csupán természetes eredetű, gyümölcsből származó lehet.

Antioxidáns gyümölcsök

Nézegess képeket!

Elolvasom

Miben különböznek?

Mint Merényi Imre, az OFE élelmiszer-szakértője a teszt alatt megfogalmazta: a termékek között csupán nüansznyi különbségek akadnak, és alapvetően egységes színvonalúak ezek a gyümölcslevek. A legtöbbször a várt eredményt kapod, vagyis kellemesen testes, tiszta narancsízt érezhetsz.

Amiben leginkább különböztek az üdítők, az az ízük: némelyikük édesebb, a másik kesernyésebb volt. Az azonban, hogy ki melyiket szereti jobban, csupán ízlés kérdése. A kesernyés ízt a narancs héja okozza, a gyártás során ugyanis az egész gyümölcsöt feldarabolják.

Íme, a teszt első négy helyezettje

A győztes a Rauch Happy Daye, a legjobb ár-érték arányú termék - egyben a teszt második helyezettje - pedig az Auchan saját márkás Alley nevű narancsléje lett. A dobogó harmadik fokára szintén egy saját márkás termék, a Tesco Orange került. Meglepetés volt, hogy a népszerű Hohes C ezúttal - mint azt a szakértők megfogalmazták - fáradt színű volt, és csak a negyedik helyezést érte el.

Nem mindig a legdrágább a legjobb

A győztesnél az egyetlen csalódást az okozta, hogy a magyar felirat szinte olvashatatlanul apró volt a dobozon, és az ára is borsos: 429 forint. A tesztelés további érdekességekkel is szolgált. A Sparnak két saját márkás narancsléje is megmérette magát, és itt az áruház szinte minden termékéből kapható Budget megelőzte a lánc másik, prémium narancsléjét. Bátran fogyaszthatod tehát a terméket, ha eddig az olcsó húsnak híg a leve alapon nem vásároltad a kedvezőbb áru üdítőt. Jól szerepelt a sokak által elutasított márka, az Aro is. Kattints ide a narancslevek teljes rangsorát mutató táblázatért!

A szakértők tippje

A tesztet végző szakértők jó ötletet kínálnak ahhoz, hogy természetes és egészséges legyen az ital, amit megiszol: vásárolj 100%-ost, és hígítsd fel azt vízzel körülbelül fele-fele arányban. Dupla mennyiségű és jó minőségű narancslét fogsz kapni, és még a pénztárcád sem bánja.

Ezt is szeretjük